Google’i uus reklaamiblokeerija räsis Eesti IT-firma tulemusi (1)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reklaamifirma Adcash tegevjuht Thomas Padovani.
Reklaamifirma Adcash tegevjuht Thomas Padovani. Foto: PEETER LANGOVITS/PEETER LANGOVITS

Kunagi Eesti parimaks ettevõtteks valitud internetireklaamifirma Adcash OÜ kaotas mullu nii käivet kui kasumit, üheks põhjuseks internetigigandi Google Chrome’i uus reklaamiblokeerija, mis turul segadust tekitas.

2011. aastal asutatud ja algusaegadel tohutute sammudega kasvanud Adcashi tulemused on viimastel aastatel kahanenud. Eelmisel aastal vähenes Adcashi käive 16 protsenti 32,7 miljoni eurole. Kasum kukkus kaks korda 1,36 miljonile eurole, selgub firma majandusaasta aruandest.

Tulude vähenemise põhjustena nimetas juhatus peamiselt kiiresti muutuvat digireklaami turgu ja kasvavat konkurentsi, mis Adcashi turuosa sõi. «Lisaks avaldas Google 2017. aasta lõpul oma uue Chrome veebibrauseri reklaamiblokeerija, mis tekitas turul veel suuremat segadust ning mõjutas Adcashi kõige populaarsema reklaamiformaadi tulemusi,» selgub aruandest.

Hoolimata tulemuste langemisest peab ettevõte siiski positiivseks, et nad on suutnud muutuvas turuolukorras toime tulla. «Meil on on olemas tugev vundament, mille pealt saavad ettevõtte tulemused taas kasvama hakata,» loodab juhatus.

Lisaks tuli Adcash 2017. aastal välja uute reklaamiformaatidega, mis ootuste kohaselt peaksid äri tänavu stabiliseerima. «Operatiivselt on organisatsioonis tehtud muudatusi, et suurendada organisatsiooni üleüldist efektiivsust,» märkis juhatus.

Ettevõtte töötajate arv vähenes mullu keskmiselt viie inimese võrra. Kokku töötas firmas 93 inimest, kelle keskmine brutokuupalk oli veidi üle 2500 euro.

Adcash on reaalajas toimiv reklaamimüügi platvorm, mis pakub reklaami ostjale internetis nähtavust ja reklaami avaldajale moodust oma leheküljel toimuva liiklus rahaks konverteerida. 

Firma on praeguseks rohkem kui 10 000 aktiivset kampaaniat, mida näidatakse 249, mis jõuavad igapäevaselt rohkem kui 300 miljoni unikaalse internetikasutajani. Ettevõtte peamised turud on USA, Saksamaa, Prantsusmaa ja Suurbritannia.

Adcash OÜ (Adcash) on Webinfluence Groupi kuuluv tehnoloogiaettevõte, mis arendab ja pakub rahvusvahelisi digitaalseid reklaamilahendusi Adcash© kaubamärgi alt. Ettevõtte omanikud on Antoine Leonnetto Johanny Padovani ja Thomas Jean Lucien Padovani. Viimane on neist ka pikaaegne ettevõtte juht.

Adcashi peakontor asub Eestis Tallinnas, filiaalid on Bulgaarias Sofias ja Hispaanias Barcelonas.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles