Veeteedeamet kuulutas Kihnu ja Vormsi laevahanke kehtetuks

Kihnu sadam

FOTO: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Kui veeteede amet kvalfitiseeris ja tunnistas esmalt edukaks Reval Shipbuilding OÜ pakkumise kahe reisiparvlaeva ehitamiseks Kihnu ja Vormsi liinile, siis hiljem kõrvaldas amet firma hankelt väidetava maksuvõla tõttu ja kuulutas kogu hankemenetluse kehtetuks.

Reval Shipbuilding on ameti otsused esmaspäeval vaidlustanud riigihangete vaidlustuskomisjonis. Komisjoni juhataja Taivo Kivistiku sõnul väidab Reval Shipbuilding, et firmal maksuvõlga ei ole. «Ja et selle tõttu on ebaõige nii hankija otsus tema menetlusest kõrvaldamiseks kui ka menetluse lõpetamiseks,» ütles Kivistik BNS-ile.

Veeteede amet teatas teisipäeval BNS-ile, et vaidluskomisjoni istungi aeg on veel paika panemata ja hanke edasine kulg sõltub komisjoni otsusest. Hanke edasist käiku saab amet kommenteerida pärast vaidluskomisjoni otsuse kättesaamist.

Augustis vaidlustas BLRT Marketex OÜ veeteede ameti kõnealuse hanke kahe reisiparvlaeva ostmiseks Kihnu ja Vormsi liinile. BLRT Marketex vaidlustas enda pakkumise tagasilükkamise ning Reval Shipbuildingu pakkumise kvalfitiseerimise ja edukaks tunnistamise.

Septmebri alguses jättis riigihangete vaidlustuskomisjon BLRT Marketexi ja Fiskerstrand BLRT AS-i vaidlustuse rahuldamata. BLRT Marketex kaebas otsuse edasi halduskohtusse. Istungi aeg ei ole teisipäevase seisuga veel paigas.

Varasema info alusel sai hange kolm pakkumist.

Veeteede ameti riigihanke põhitellimuseks on kahe jääklassiga metallkorpusega reisiparvlaeva ostmine. Lisavõimalusena saab tellida samadel tingimustel kolmanda laeva, mis hakkaks teenindama Sõru–Triigi liini.

Vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt (MKM) saadud lähteülesandele peab laevadel olema kohti maksimaalselt 200 reisijale ning autotekk peab mahutama 22 sõiduautot või kaks suurt veoautot. Kavandatavad laevad on 43–45 meetri pikkused ja 11–13 meetri laiused, laevade maksimaalne süvis on 2,7 meetrit ja kiirust peavad alused arendama vähemalt 12 sõlme. Samuti peavad laevad omama jääklassi ja olema võimelised liikuma 0,45-meetrises jääs.

Lisatellimusena kolmanda laeva ostmise otsuse peab MKM tegema 24 kalendrikuu jooksul pärast hankelepingu sõlmimist. Projekt saab tuge Euroopa Regionaalarengu Fondist, laeva ehitusmaksumus selgub pärast lepingu sõlmimist.

Loe ka neid

Tagasi üles