Venelased eelistavad kuulata kommertsraadiojaamu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Suvi tõi kaasa muutused Eesti venekeelsete raadiojaamade kuulatavuses. Rahvusringhäälingu raadiojaama Raadio 4 edestasid venekeelsed kommertskanalid Russkoje Radio (190 000 kuulajat) ja SKY Radio (155 000 kuulajat), selgub TNS Emori uuringust.



Russkoje Radio ja SKY Radio kuuluvad firmale SKY Media. «Sel suvel edestasid meie kaks kommertsjaama esimest korda kuulatavuselt riigile kuuluvat Raadio 4,» ütles SKY Media direktor Sergei Šustrov. «Ma tean selle põhjust, kuid ei soovi täpsemalt kommenteerida.»

«See, et esimesele kohale jõudis Russkoje Radio ja teisele SKY Radio, on muidugi kuvandi küsimus,» jätkas ta. «Rahvusringhäälingu jaam ei edasta oma saadete vahel reklaami nagu meie kommertsjaamad, nii et selles osas me muidugi ei konkureeri. Aga loomulikult meeldib igale reklaamiandjale, kui tema toodete ja teenuste reklaamid kõlavad kuulatavuselt esimeses ja teises raadiojaamas.»

Šustrovi sõnul teevad mõlema Sky Media raadiojaama toimetused koostööd kuulajate poolehoiu võitmiseks. Mingeid erilisi saladusi seega 2011. aasta suvekuulatavuse numbrid ei peegelda. Sügistalvise hooaja plaane ei soovinud ta veel avalikustada, mainides, et traditsiooniliselt ei räägi raadiojaamad muudatustest enne, kui saabub aeg need eetrisse lasta. Küll kõik selgub omal ajal.

Raadio 4 peatoimetaja Mari Velmet põhjendas kolmandale kohale kukkumist sellega, et tegu oli suvise uuringuga, kui raadiojaam ei olnud veel välja tulnud uuendatud ja täiustatud programmiga. «Reitinguandmete analüüsiga tegeleme hetkel nii meie kui meie sotsioloogid, mistõttu ei taha ma praegu mingeid avaldusi teha,» ütles Velmet.

Tema sõnul on kolmandale kohale langemise üks põhjusi see, et seoses eelarvekärbetega ja sellest tuleneva survega raadiojaama toimetusele oli suvel eetris palju kordussaateid.

«Teeme suvistest tulemustest oma järeldused, iga õppetund kulub marjaks ära,» tõdes Velmet. Ta märkis, et kuulatavusuuringu tulemused ei sunni Raadio 4 üle vaatama oma programmi põhieesmärki: pakkuda informatiivset, kasulikku ja kuulajalähedast sisu. Mitte pelgalt meelelahutust ja muusikat, ehkki ka neil on saatekavas oma koht.

«Raadio 4 on hea kaaslane ja nõuandja, kes aitab lahendada kõige pakilisemad ja olulisemad probleemid,» kinnitas Velmet. «Võite meie käest alati abi küsida ja me leiame eksperdid, kes eetris teile vastuse annavad. Raadio 4 tegijatega saab kuulaja suhelda kas toimetusse kirjutades, rahvusringhäälingu kodulehel või Facebookis.»

Velmet lubas, et sügishooajal läheb eetrisse ajakohastatud ja täiustatud programm. Oktoobri alguses muudeti tippkuulatavusega aja ehk prime time’i saateid. Näiteks läks eetrisse uus saade «Just see, mida vaja», mida juhivad Julia Bali ja Jekaterina Zonova.

«Saade «Just see, mida vaja», räägib meie igapäevasest eluolust – mida süüa, kuidas trenni teha, millele pöörata tähelepanu kauplusi külastades jne,» selgitas Velmet. «Saates «Nõudepeatus» puudutas Olga Šurina Eesti–Vene pensionileppe küsimusi ja seegi on meie kuulajate jaoks oluline informatsioon.»

«Elunähtusi analüüsivad saated on eetris iga päev kell 14,» nentis ta, «Tulemas on veel pedagoogikasaade, mis on mõeldud inimestele, kes tunnevad, et nad ei ole just ideaalsed lapsevanemad, aga soovivad siiski oma lastele õnnelikku lapsepõlve pakkuda.»

Eestikeelsete raadiojaamade kuulatavuse tabelit juhtis suvel Vikerraadio 383 000 kuulajaga. Järgnesid Elmar (276 000),

Sky Plus (264 000), Star FM (222 000) ja Kuku (136 000).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles