Alguses Facebook, siis Twitter- kas õhus on suur pööre? (1)

Kristi Malmberg
, majandustoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Twitteri aktsia hind eile langemas New Yorgi börsi ekraanidel.
Twitteri aktsia hind eile langemas New Yorgi börsi ekraanidel. Foto: LUCAS JACKSON / REUTERS

Neilt, kellele on palju antud, ka nõutakse palju. Nii on ootused tehnoloogiasektori suhtes muutunud lausa hirmuäratavalt suureks, kirjutab Bloomberg.

Lõppev nädal tõi selle valdkonna hiidude hulgast murettekitavaid uudiseid. Facebook elas üle ajaloo suurima päevasisese kukkumise, kaotades ühe päevaga oma väärtusest üle 119 miljardi dollari. Tõsi, hiiglaslik langus pole jätkunud, eilset börsipäeva alustas Facebook õrnas plussis ning sulgus pisikeses, 0,78-protsendises miinuses.

Eile aga jätkas Facebooki dramaatikat Twitter, mis kukkus ühe päevaga 20,54 protsenti. Twitter teatas eile lisaks heale kvartalitulemusele ka miljoni kasutaja kadumisest ja hoiatas, et kasutajate arv võib veel miljonite võrra väheneda.

See kõik tõmbab investorite kannatuse juba liiga pingule. Liiatigi kui lootusi petnud tehnoloogiafirmasid on veel. Inteli tulemused ei vastanud samuti ootustele, aktsia langes eile 8,6 protsenti.

Suured tehnoloogiahiiud on nautinud kasvavat turgu viimased üheksa aastat, millest tingitud ka eeldused korralikele tulemustele. „See on tõesti esimene kukkumine üle pika aja seni õitsenud sektoris,“ nentis North Star Investment Managementi peastrateeg Brad Cohen Bloombergile. „Võimalik, et oleme jõudnud mingisse pöördepunkti ja on tekkinud küsimus, kui suureks saavad need ettevõtted üldse kasvada.“

Samas on oma tulemustest teatanud 36 tehnoloogiafirmast peale ühe kõik analüütikute prognoose ületanud. Ent pärast tulemuste teatamist on nende aktsiad langenud keskmiselt 3,5 protsenti. Investorid ootavad sektorilt enamat, küpsemasse faasi jõudmist, ja ka suurema vastutuse võtmist. Just Facebooki ja Twitteri tulemused peegeldavad tekkinud murelikkust andmete käitlemise, valeinfo edastamise ja inimeste mõjutamise pärast.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles