Eesti suurima tubakamüüja tulud on languses

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti inimesed suitsetavad aasta-aastalt aina vähem,
Eesti inimesed suitsetavad aasta-aastalt aina vähem, Foto: Toomas Huik / Postimees

Sigarettide hulgimüüja Philip Morris Eesti OÜ kaotas möödunud aastal nii käivet kui kasumit. Põhjuseks see, et Eesti inimesed suitsetavad üha vähem.

Philip Morrise käive vähenes üle 12 protsendi ja langes 15,8 miljonile eurole. Puhaskasum kukkus pea 40 protsenti 460 000 eurole, selgub tubakafirma majandusaasta aruandest.

Ettevõte selgitas, et nõrgemate majandustulemuste taga on turu langus. Seda tõestab ka hiljutine konjunktuuriinstituudi uuring, kust selgus, et Eesti täiskasvanud inimesed pole kunagi suitsetanud nii vähe kui praegu.

Näiteks suitsetas Eesti täiskasvanud elanikest 2016. aastal 22 protsenti ehk veidi üle viiendiku. Võrdluseks, 2014. aastal oli suitsetajaid 26 protsenti, 1979. aastal aga lausa 34 protsenti. Lisaks tahavad inimesed suitsetamisele üha rangemaid piiranguid.

Philip Morris Eesti portfelli kuuluvad brändid nagu Parlament, Philip Morris, Marlboro, L&M ning Chesterfield. Lisaks tegeleb ettevõte ka samade kaubamärkide müügiedenduse ja turunduskommunikatsiooniga.

Sigarettide müük on Eestis vägagi reguleeritud. Viimati võttis riigikogu aasta lõpus vastu seaduse, mis keelab sigaretipakkide ja nende logode väljapaneku kauplustes. See tähendab, et sigaretid kolivad järgmise aasta juulis leti alla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles