Uuring: Euroopa puhkajad kaotavad pankade teenustasudele hiigelsummasid (1)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Transferwise`i üks asutajaid ja omanikke Kristo Käärmann ütles, et eurooplastel on õigus täpselt teada, kui palju nad ühe või teise asja eest maksavad.
Transferwise`i üks asutajaid ja omanikke Kristo Käärmann ütles, et eurooplastel on õigus täpselt teada, kui palju nad ühe või teise asja eest maksavad. Foto: Eero Vabamaegi / PM/SCANPIX BALTICS

Hiljutisest TransferWise’i tellitud uuringust selgub, et Euroopa inimesed kaotavad Euroopa Liidus suurpankade ning valuutavahetusteenuse pakkujate vahetuskursside tõttu ülisuuri summasid.

Uuringust tuleb välja, et ainuüksi ühe aastaga kulutavad EL-i tarbijad ja ettevõtted rahvusvaheliste pankade teenustasudele 24,9 miljardit eurot, millest 18,9 miljardit on peidetud ebasoodsatesse vahetuskurssidesse. Hoolimata ühisraha kasutamisest mõjutab see kõige valusamalt eurotsooni, kus kaotatud summad ulatuvad 12,2 miljardi euroni.

Suur osa kuludest jääb aga Euroopa puhkajate kanda: nad maksavad enda teadmata 7 miljardit peidetud teenustasusid, võttes välisriigis raha välja, makstes kaardiga teises valuutas või vahetades enne puhkusereisi valuutavahetuspunktis raha. Kui lisada sellele pankade ja teiste teenusepakkujate nähtavad teenustasud, maksavad tarbijad puhkusereisiks vajaliku raha eest kokku 7,88 miljardit. See tähendab, et peaaegu 90 protsenti kogukulust on peidetud.

Transferwise’i tegevjuhi ja kaasasutaja Kristo Käärmanni sõnul räägivad pangad ja teised teenusepakkujad tihtipeale oma teenusest sõnadega «tasuta», «0% vahendustasu» või «ilma teenustasuta», jättes mulje, nagu oleks nende teenus tasuta või sisalduks kõik tasud väikeses nähtavas teenustasus.

Ta jätkas, et samas ei kasuta enamik valuutavahetusteenuse pakkujaid valuutavahetuseks turu keskmist vahetuskurssi. Selle asemel määravad nad oma vahetuskursi ise. See tähendab, et tavalisele tarbijale tundub, nagu oleks tegu hea tehinguga, kuigi tegelikkuses maksab ta tunduvalt rohkem, lisas ta.

Transferwise’i tellitud uuringu läbiviijaks oli Consumer Intelligence. Uuringus on «peidetud teenustasud» defineeritud kui makseteenuse pakkuja (pank, finantsteenuse pakkuja või alternatiivne makseteenuse pakkuja) poolt võetavad lisatasud, mis rakenduvad rahvusvahelistele tehingutele ja ei sisalda avaldatud tasusid äritegevuse eest.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles