Sony: teleri tulevik on tahvelarvutis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sony tahvelarvuti.
Sony tahvelarvuti. Foto: SCANPIX

Sony finantsdirektor ja arendusjuht Rob Wiesenthal ütles New Yorgis Goldman Sachsi konverentsil, et kogu teleritesse ja nendega seotud boksidesse paigutatud vägi kolib peatselt sohval lösutaja süles mõnulevasse tahvlisse.

«Mõelgem ajas tagasi viis aastat: kogu elu keerles bokside ümber. Tivo, Slingbox, Roku... Ma kardan, et paljud tarbijad said boksimürgituse,» ütles ta.

Kogu selle krempli asemel kangastub Wiesenthalile olukord, kus teleri tagant tuleb vaid üks juhe. Voolujuhe.

Suurt ekraani ja sellel liikuvate piltide valikut valitsevad vaatajad tulevikus aga tahvelarvutite abiga.

Kui inimene tellib endale näiteks Sony piiramatu Video Unlimited teenuse, võib ta tahvli seltsis sõbrale külla ilmuda ja filmi sealsesse telekasse «visata», selgitas Wiesenthal.

Apple kasutab juba iPadide ja iPhone’ide traadivabalt teleritega ühendamiseks asjandust nimega AirPlay, kuid vajalik on siiski ka «karp» – Apple TV boks.

Sony kavatseb panustada DLNA tehnoloogiale, mis suudab panna erinevate tootjate seadmeid omavahel boksivabalt koostööd tegema.

Võib-olla üritab Sony ühtlasi anda ergutavat süsti oma teleritootmisele, mida rõhub ebasoodne olukord valuutamaastikul ning kalliks kujunenud koostöö Samsungiga. Kui ühe teleri omahinda 50-100 dollarit odavamaks saaks, tuleks kasumit rohkem.

Millist kasu veel silmas võidakse pidada? IP-aadressiga tahvelarvuti kaudu saab pakkuda sihipärasemaid reklaamivõimalusi.

Võib-olla on inimesel ka mugavam tahvlikese pealt kanaleid valida, kui sihtida puldiga enam kui 3 meetri kaugusel asetsevat telerit?

Ajalugu annab siiski alust arvata, et kuigi alati on teatud hulk «varajasi friike», istub valdav enamus telekahaiged veel aastakümneid diivanil, puldid pihus.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles