Nestlé võtab sihikule inimese parima sõbra

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nestle uuele telereklaamile peaksid reageerima ka koerad.
Nestle uuele telereklaamile peaksid reageerima ka koerad. Foto: SCANPIX

Maailma suurim toidufirma suunas oma viimased reklaamid tänuväärsele ja ustavale segmendile tarbijaturul. Koertele.

Telereklaamid, mis algaval nädalal Austrias eetrisse lähevad, on varustatud piiksatuste, kõrgsagedushelide ja kaeblike kiunatustega, mis peaksid koerad lausa hulluks ajama, nii et nad läkitavad oma peremehed palavikuliselt poodi Nestlé Benefuli koeratoitu hankima.

Ühtlasi illustreerivad nimetatud reklaamid meile kujukalt, kus peitub tarbimise tõeline mootor.

Sel ajal, kui toidumüük arenenud maailmas valdavalt stagneerub, läheb lemmikloomatoit kaubaks tõusvas tempos. Konsultatsioonifirma Euromonitori ennustuste kohaselt kasvab koeratoidu müük 2016. aastaga lõppeva kümnendi jooksul keskmiselt 6 protsenti aastas. Võrdluseks: pakendatud toidu müük peaks kasvama 5,3 protsenti aastas.

Suurbritannias, kus «koeraturg» kubiseb reklaamidest ja kodanikud kalduvad loomakesi lastest kallimaks pidama, esineb loomatoidu puhul eripakkumisi tunduvalt harvemini, kui inimolendite põhitoitude puhul.

Purina veterinaar Gerardo Perez (tegemist on loomatoidu tootjaga, mille Nestlé kümnend tagasi ära ostis) selgitab, et reklaamides kõlavad helid tõstavad koerte teadlikkust.

Sohvadel lösutavad telekahaiged kutsad, ütles ta, tormavad reklaami peale ekraani ette ja ajavad kõrvad kikki, julgustades armastavaid omanikke neile neid toite ostma.

Ta lisas, et kui sel suvel Saksamaal sarnaseid reklaame katsetati, kasvas müük tublisti.

Suurbritanniat nimetatud reklaamid veel ei ähvarda, kuid Nestlé sõnutsi «otsivad nad pidevalt uusi võimalusi».

«Me tahame müüa enamat, kui loomatoitu,» ütleb Perez, kelle must labrador kannab nime Pinocchio. «Meie eesmärk on, et te võiksite koos koeraga elust rõõmu tunda ja nautida lähedasemat suhet.»

Lemmikloomatoit on olnud Nestléle tervislik. Mullu andis see segment nende müügist 13 protsenti ning tagas kogu grupile paremad kasvukõverad.

Ka teistele firmadele on koeratoit kasuks tulnud. USA lemmiklaamatoidu turg on beebitoidu omast kolm korda suurem ning näitab ka paremaid tulemusi.

Mitmed riigid, näiteks Jaapan ja statistika järgi ka Suurbritannia, võivad täna uhkusega ette kanda, et lemmikloomi on riigis rohkem kui lapsi.

Mis selgitab ühtlasi, miks Šveitsi hiiglane oma toiduvalikuga üha enam neljajalgsetele tarvijatele keskendub. Sel aastal on uudistoodeteks koertejäätised. Omanikud, keda ei häiri kriibitud ekraanid, võivad nüüd soetada ka kassidele kavandatud iPadi mänge.

Jutt pole ega üksnes mängust, lustist ja maiustustest. Nestlé on valmistanud ka sellise koeraroa, mis aitab edasi lükata dementsust. Küllap on lihtsalt õnnelik kõrvalmõju see, et niiviisi pikeneb periood, mille jooksul karvased kliendid Benefuli reklaamide peale saba liputavad.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles