Jalkafännid jätsid Venemaale 1,5 miljardit dollarit

Õlut voolas MM-il ojadean

FOTO: Sergei Karpukhin / Reuters/Scanpix

Lisaks positiivsele mainekampaaniale andsid jalgpalli maailmameistrivõistlused otseselt rahalise süsti ka Venemaa majandusele.

Riigile kuuluva Sberbanki hinnangul ostsid jalgpallisõbrad maailmameistrivõistluste ajal teenuseid ja kaupu kokku 1,5 miljardi dollari väärtuses.

Oma värskes analüüsis kirjutas Sberbank, et ainuüksi nende võrk teenindas 899 000 välismaise panga kaarti 194 riigist. Näiteks ühe Hiina panga kaarti kasutati 11 erinevas linnas.

Sberbanki sõnul kulutasid välismaalased kiirtoidurestoranides ja -putkades 6,2 miljardit rubla ehk 98 miljonit dollarit, kirjutab Financial Times.

Venemaa valitsuse sõnul külastas turniiri ajal riiki umbes kolm miljonit inimest, kes kulutasid keskmiselt 500 dollarit inimese kohta. Enamik fänne külastas ainult ühte linna. Sberbanki sõnul kasutati 75 protsenti pangakaartidest ainult ühes linnas.

Fännide kulutused sõltusid palju ka sellest, kuidas läks nende meeskondadel. Kõige rohkem (36,5 protsenti kogu kulutatust) tehti teisel nädalal, mil kõik meeskonnad olid veel mängus. Kulutuste tippaeg oli kas siis, kui meeskond sai olulise võidu või siis, kui meeskond pidi koju minema ja fännid valmistusid samuti koju naasma.

«Näiteks horvaadid kulutasid aktiivselt 18. juunil (mil meeskond sai esimese võidu) ja 9. juulil (kui valmistuti poolfinaaliks). 

Tagasi üles