Telia siseneb hiigeltehinguga teleturule (13)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telia.
Telia. Foto: Jessica Gow/TT / TT NEWS AGENCY

Telekomiettevõte Telia Company siseneb võimsalt teleteenuste turule ja ostab enam kui kolmveerand miljardi euro eest Soome telekanali MTV3 ning Rootsi TV4 ja tasulise telekanali C Moren omanikfirma Bonnier Broadcastingu.

Soomes kuulub Bonnier Broadcastingule MTV Oy ja uudistetootja Mediahub Helsinki Oy. Rootsis puudutab tehing kõiki TV4 kanaleid, online-kanalit TV4 Play, C Moren striiminguteenust ja selle mitmeid Pay-TV kanaleid, teatab ettevõte.

Bonnier Broadcastingus töötab ligi 1200 inimest, neist Soomes 250.

Yle teatel maksis Telia Bonnier AB-le selle tütarfirma Bonnier Broadcastingu ostu eest 9,2 miljardit Rootsi krooni ehk ligi 888 miljonit eurot. Kuulujutud sellise tehingu kohta algasid juba mais.

Telia teate kohaselt on ostmine loomulik samm täiendamaks ettevõtte põhitegevusi. Uus tegevusala on eraldi üksus Telia Companys.

Ostutehing vajab veel konkurentsiametkondade heakskiitu ning kogu protsess peaks lõpule viidama 2019. aasta lõpuks.

Bonnier on Põhjamaade üks suuremaid meediakorporatsioone. Sellele kuuluvad näiteks Rootsi ajalehed Dagens Nyheter ja Expressen. Soomes kuuluvad Bonnierile kirjastused Tamme ja WSOY ning Eestis Äripäev.

Eestis läheb tõusvas joones

Mis puutub Telia tegemistesse Eestis, siis täna avalikustatud majandustulemuste põhjal suurendas Telia Eesti esimesel poolaastal müügitulu ja kasumlikkust ning ettevõtte kliendiarv kasvas nii televisiooni, interneti püsiühenduse kui mobiiliteenuste valdkonnas.

 Telia Eesti müügitulu ulatus esimesel poolaastal 143 miljoni euroni, mis on 2,1 protsenti enam kui eelmise aasta samal perioodil. Samal ajal kasvas ettevõtte kasumlikkus 8,9 protsenti, kerkides eelmise aasta 43,9 miljonilt eurolt 47,8 miljoni euroni. Telia investeeringud ulatusid Eestis esimesel poolaastal 19,1 miljoni euroni.

Telia Eesti uue juhi Robert Pajose sõnul näitavad nii teise kvartali kui esimese poolaasta majandustulemused tervikuna, et valitud suund on õige ning ettevõte on hästi juhitud.

«Telia jätkab talle omasel uuenduslikul kursil. Arendame meie klientide jaoks väärtuslikke teenuseid nagu mTasku mobiilimaksed, sammude eest mobiilset andmesidet pakkuv Sammud Internetiks lahendus ja Telia TV-teenus üle IPTV tehnoloogia. IPTV tehnoloogia kasutajate arvu kasv näitab, et kliendid hindavad meie teleplatvormi ja kanalite valikut. Me jätkame,» ütles ta.

Esimese poolaasta lõpuks oli Telial 948 000 mobiililiitumist, mida on 30 000 võrra enam kui aasta tagasi. Kiiret kasvu näitas ka aktiivsete mobiilse interneti kasutajate arv – tänavu kasvas see 50 000 võrra 398 000 kasutajani.

Esimese poolaasta lõpuks oli Telial Eestis 239 000 interneti püsiühenduse klienti ning see näitaja suurenes võrreldes aastataguse ajaga 6000 kliendi võrra.

 Kasvu näitas ka TV valdkond – teise kvartali lõpuks kasutas Telia TV-teenust 205 000 klienti, kelleni jõuab teenus üle IPTV ja 4G tehnoloogia. Teise kvartaliga suurenes TV-teenuse kasutajate arv 3000 kliendi võrra.

Telia Eestis töötab 1800 inimest.

Kommentaarid (13)
Copy
Tagasi üles