Uus programm aitab jaanipäevaks turule 20 eestimaist uudistoodet

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
20st ideest peaks jaanipäevaks sirguma müügivalmis kodumaised uudistooted.
20st ideest peaks jaanipäevaks sirguma müügivalmis kodumaised uudistooted. Foto: SCANPIX

Eile laeti virtuaalsesse tootearenduskeskkonda Pesa üles esimesed koolitused, mille toel hakatakse algusjärgus tooteideedest vormima müügikõlbulikke kodumaiseid uudistooteid.

Ideid, millest valmis tooted peaksid sirguma, on Pesa meeskond välja valinud paarkümmend. Nende seas on kuus disaintoodete projekti, neli mööblitoodete projekti, arendavaid mänge ja loovaid õppematerjale, samuti on esindatud tekstiili ja toidu valdkond. Meeskondadesse kuuluvad suures osas kunstiakadeemias õppinud disainerid.

«Need projektid on päris erinevas järgus. Osal on juba ettevõtte loodud ja nad on asjaga juba tegelenud, aga meie komisjoni hinnangul vajavad nad sellist sihitud tuge ja abi, et toode oleks tõesti arendatud nii, et ta oleks kõlbulik müügiks ja valmis ka ekspordiks,» rääkis Pesa koolitusprogrammiga tegeleva Loov Eesti projekti tegevjuht Eva Leemet.

Täpsemalt saavad programmi jaoks välja valitud meeskonnad 25 euro eest kuus erinevaid virtuaalseid koolitusi. Esimese kahe nädala jooksul õpetatakse kirjutama äriplaani, edasi süüvitakse kunstiakadeemia professori Martin Pärna juhendamisel tootearendusse, seejärel taas ärilisse poolde – teemadeks turundus, rahastajate otsimine ja eksport.

Samuti saavad meeskonnad konsultatsioone ja kasutada personaalse mänedžeri teeneid, kes aitab administreerimisega, hoiab toote arendamise plaanil silma peal ja aitab meeskonda motiveerida.

«Me ei lase neil lihtsalt passiivselt koolituda, vaid nad võtavad endale kohustuse, et kevadeks on see toode neil reaalselt valmis. /…/ Me aasta jooksul kindlasti monitoorime neid ja me anname ka aru, et aasta jooksul tekib siin erinevusi ja meil tuleb mõne projektiga täiesti individuaalselt tegeleda – need projektid on ka praegu väga erinevas järgus - , aga seepärast ongi see 20 projekti meil maksimumiks, nendesse me jõuame maksimaalselt ka panustada,» kommenteeris Leemet

Kui tooted jaanipäevaks valmis ja kohalikul turul tuule tiibadesse saanud, siis jätkatakse ehk järgmisel aastal ka nende ekspordiks ettevalmistamisega. Samas on plaanis leida ka 20 uut projekti, millest järgmine ports uudistooteid vormida. Selleaastase programmiga praegu enam liituda ei saa.

«Programm on praegu alustanud ja me püüame ikka väga täpselt määratleda, millisele projektile me suudame anda lisandväärtust ja millisele mitte. 66-st projektist valisime ju lõpuks välja 20,» ütles Loov Eesti juht.

Ta selgitas veel, et päris utoopilisi projekte nad oma programmi ei võta, sest kümne kuuga ei ole võimalik leiutada uusi materjale ega teha kosmoseteadust. «Me pidime jääma väga realistlikuks, et kevadeks ikkagi midagi valmiks ja et positiivse emotsiooni saaksime nii meie kui ka see meeskond.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles