Elion: e-ostlemine on jõudnud massidesse
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elioni e-poe arendusjuhi Jaanus Reinsalu sõnul on IT- ja tehnikakaupade osas sarnaselt paljude teiste tootegruppidega kasvamas e-poest tehtavate ostude osakaal võrreldes füüsiliste poodidega.
Kui Elioni IT- ja tehnikakaupade jaemüük on sel aastal võrreldes eelmise aastaga kasvanud 23 protsenti, siis e-poes on see kasv kahekordne: 48 protsenti.
Edukate ja väga edukate internetikaubamajade kasutatavuse võtmeteguriteks on Reinsalu sõnul laitmatu logistikasüsteem ning hea teenindus.
«Oleme viimasel ajal logistikasse ehk klientide poolt ostetud kaupade kohaletoimetamisse panustanud oluliselt ja saavutanud selle, et näiteks Tallinnas tehtud hommikuste tellimuste puhul on kliendil kaup õhtuks käes,» rääkis Reinsalu.
Samuti mängib e-poe edukuses suurt rolli keskkonna kasutajamugavus. Erinevad internetipoed kasutavad erinevaid mugavusteenuseid – kaupade võrdlemise funktsioon on täna muutunud elementaarseks, samuti see, et klient saab valida erinevate makseviiside vahel.
Viimane näide heast mugavusteenusest on chat (vestlus), mis võimaldab e-poe keskkonnas küsida reaalajas spetsialistidelt nõu ja abi erinevate toodete kohta.
Viimaste aastate jooksul on Reinsalu sõnul muutunud ka see, et e-poest kaupade ostmine ei ole pelgalt kindla kliendigrupi huvi.
«Võime täie kindlusega öelda, et e-ostlemine on jõudnud massidesse ning seda mugavat ja turvalist ostuvõimalust kasutavad nii mehed kui naised, noored kui ka vanad. Kasvu näeme aga äriklientide segmendis ja maapiirkondades elavate inimeste seas, kelle kodu lähedal IT- ja tehnikakaupade poode ei leidu,» sõnas ta.
2012. aasta lõpuks plaanib Elion kasvatada e-poe müügi osakaalu kogu jaemüügist 30 protsendini, hetkel on see näitaja 20 protsenti.