Erafirmadest teehooldajad süüdistavad riiki

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Traktor. Foto on illustratiivne
Traktor. Foto on illustratiivne Foto: Liis Treimann

Majandusministeerium plaanib aasta lõpuks liita viis riiklikku teehooldusfirmat üheks ettevõtteks, et teehoolduse valdkonnas konkurentsi suurendada. Erafirmade esindajad nimetavad kavandatavat sammu aga turusolkimiseks.


Sel neljapäeval on valitsuse päevakorras riigi äriühingute Tartumaa Teed, Virumaa Teed, Võrumaa Teed, Saaremaa Teed ja Pärnumaa Teed liitmine üheks ettevõtteks. Aasta lõpuks tekkiv firma kannab nime Eesti Teed, juhi konkurss algas eelmisel nädalal.

Ühe põhjusena viitab Juhan Partsi juhitav majandusministeerium, et riigi senine poliitika, mille järgi maakondade teefirmad sooviti erastada, on läbi kukkunud. Õiglase hinnaga pole keegi valmis neid erastama.

Teehoolduses pole just roosilised ajad, firmadel on arvel iga euro. Viie riikliku teefirma hoolduslepingud lõpevad veel sel aastal ning nendega eeldatavasti jagatav vähemalt 20 miljoni euro suurune aastatellimus turgutaks nii mõndagi raskustes ettevõtet. Ministeerium leiab, et riiklik teefirma suudab pakkuda erafirmadega konkurentsivõimelist hinda ja kvaliteeti.

Erakätesse kuuluva OÜ Lääne Teed juhatuse liikme Märt Järviku sõnul ei saa tõsiselt suhtuda riigi väidetesse, nagu sooviks riik konkurentsi teehoolduse valdkonnas soodustada. Selle vastu räägib asjaolu, et seni on liidetavatele teehooldusfirmadele tagatud töid ja lepinguid ilma hangeteta. Seetõttu nimetabki Järvik riigi plaani turu­solkimiseks ja terve konkurentsi kahjustamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles