Kurnatud kodanikud toidavad McDonald'sit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
McDonaldsi söögikoha reklaam.
McDonaldsi söögikoha reklaam. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Majandusraskustes tarbijad käivad kõigele vaatamata karjakaupa McDonald'sis, mis lõikab omakorda kasu languse järellainetusest.

McDonald'si aktsiad puudutasid reedel rekordkõrgusi – pärast seda, kui kiirtoidukett käis välja info, et ületas teises kvartalis (külmade jookide ja hommikusöökide kaasabil) Wall Streeti ootusi.

Oma senisest rikkalikuma menüüga varastab McDonald’s järjest rohkem turuosa Starbucksi ja Yum! Brandsi sarnastelt konkurentidelt, meelitades kodanikke kaerapudru ja smuutidega kodusest hommikusöögilauast enda juurde.

Nagu ütleb tegevjuht Jim Skinner, on McDonald'sil õnnestunud pakkuda «asjakohaseid» toidu- ja joogivalikuid. Kasuks olevat tulnud ka restoranide kaasajastamine.

Jookide müük McCafes, mille Skinner 2009. aastal USAs välja käis, kasvas tänavu teises kvartalis aastatagusega võrreldes 29 protsenti.

Et lendutõusvate toormehindadega sammu pidada, tõstis McDonald's märtsis ja mais hindu. Samas ütles firma, et kuigi tarbijameeleolud on jätkuvalt «kõikuvad» ja töötus kõrge nii USAs kui Euroopas, ei ole inimesed neist eemale tõmbunud ega oma söömisharjumusi muutnud.

«Dramaatilist dollarimenüü kasuks otsustamiste tõusu me täheldanud ei ole,» ütles analüütikutele McDonald’si finantsjuht Peter Bensen «Me kavatseme liikuda edasi arukal ja läbimõeldud moel.»

Bensen ütles, et kuna toiduainete hinnad tõusevad tempokamalt kui nende restoranide hinnakiri, on McDonald’sil rohkem ruumi aasta lõpu poole hindu tõsta. Ta eeldab, et toormehinnad saavutavad kolmandas kvartalis lae ja hakkavad aasta viimase kolme kuuga järele andma.

McDonald's plaanib mõned oma Euroopa tippburgeritest USAsse importida, et tõrjuda seal populaarsust koguvate «parema burgeri» kettide konkurentsi. Samal ajal mõtleb firma USAs populaarse maasikalimonaadi eksportimisele, kuid tahab enne uurida, kuidas maailmaturul maasikavarudega lood on.

Samal ajal üritab McDonald's oma haaret ära kasutades lõigata kasu majanduse nõrkadest kohtadest ja konkurente kõrvale trügida.

Benseni sõnutsi on McDonald's ostnud tänavu rohkem krunte kui mullu ning soovib oma kinnisvaraportfelli ka tuleval aastal edasi kasvatada.

JPMorgani restoranianalüütik John Ivankoe kirjutas, et leidis «tröösti» McDonald'si tulemustest, millel olevat sees piisavalt suur hoog ka tugevaks teiseks poolaastaks.

McDonald'si netokasum kasvas aastatagusega võreldes 19 protsendi jagu 1,41 miljardi dollari peale, mis teeb 1,35 dollarit aktsia kohta. Tulemuse tiivul tõusis aktsia reedel 2,3 protsendi võrra 88,56 dollari tasemele.

McDonald'si kogukäive kasvas 16 protsendi võrra 6,9 miljardi dollari peale.

Kõige aeglasem oli kasv USAs, kus kogukäivet kogunes juurde vaid 4 protsenti. Euroopa kasv võttis tuure üles ja saavutas samas kategoorias 21 protsenti.

Parimateks osutusid 25-protsendilise käibekasvuga Aasia ja Lähis-Ida.

McDonald's usub, et nende võrreldavate poodide müük kasvab juulikuus globaalselt 4-5 protsenti.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles