Hannes Hamburg: tähelepanul on kvaliteet

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Säästupirn ja tavaline lambipirn.
Säästupirn ja tavaline lambipirn. Foto: Liis Treimann

Any publicity is good publicity – küllap on see üks levinumaid ja ühtlasi ka eksitavamaid kõnekäände. Alguse saanud meelelahutusest, levinud edasi teistesse valdkondadesse ning tekitanud kokkuvõttes hulga segadust.

Muuhulgas Eestis. Teate küll – hullunud klientide kähmlus elektroonika- või kingapoe avamisel, kinnisvaraarenduse kaubamärgi tätoveerimine laubale, siseministri tööpäevad päästja ja piirivalvurina või viimaks Indrek Tarand presidendiks. Ajakirjanik ei saa seda materjali jätta kasutamata ning kajastus on garanteeritud.

Kommunikatsioonis on pro-aktiivsus hinnas, kuid mõtestatud iseloomuga. Tavaliselt ehitatakse kommunikatsiooni abil silda, mõistmist. Tähendab ju kommunikatsioon ise „kokku ühendamist“. Ainult üksikute erandite puhul on eesmärk provotseerida ja lõhkuda. Seega reeglina ei saa tähelepanu olla eesmärk omaette, tähelepanul on oma hind ja kvaliteet.

Infost on saanud kõige väärtuslikum maavara. Veelgi enam – infot võib käsitleda tootmisvahendi ja ressursina ning mida aeg edasi, seda enam meedia loov-säilitav-hävitav roll süveneb. Seda enam polariseerub ka potentsiaalne allikate ring – pelglikud sulguvad iseendasse ning uljad kujutavad endale ette justkui võiks nad meediat ainult enese huvides ära kasutada. Vahendeid valimata.

Mõistetavalt on mõjusaim lahend kesktee. Pikk ja kannatlik partnerluse tekitamine avalikus ruumis. Mitte kliendi alandamine või auditooriumi alahindamine. Nii nagu te tänaval põikate eemale provokaatorist, hoiduge ka meediaruumis huligaansustest ja austage meediat. Vaid nii saavutate mõistmist.

Hannes Hamburg on konsultatsioonibüroo Hamburg & Partnerid  konsultant.

www.ajakiridirector.wordpress.com

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles