Milline reisifirma on järgmine?

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rand.
Rand. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseamet ootas eilse päeva jooksul reisifirmade kvartaalseid majandusaruandeid, et ennetada uut TravelIni, Toptoursi või Estouri. Reisifirmade möödunud aasta aruandeid vaadates on muretsemiseks põhjust küll.

Mäletatavasti pidi Toptours maksejõuetuse välja kuulutama möödunud aasta mais ning Estour alles hiljaaegu juunis. Kumbki firma jättis rahata mitmed inimesed, kes oma reisi eest ettemaksu tasunud, mida polnud võimalik enam tagatisrahaga katta.

Vaadates tuntumate reisifirmade majandusaruandeid, on näha, et möödunud aasta oli reisifirmadele väga suureks katsumuseks.

Näiteks tuntud nimega Horizon Travel lõpetas möödunud aasta 3,8 miljoni kroonise kahjumiga, mis viis ettevõtte omakapitali 1,9 miljoni kroonisesse miinusesse. Vastava märkuse tegid ka ettevõtte audiitorid, kes pidid jääma uskuma juhatuse lubadusi, et omakapitali tehakse täiendavad sissemaksed.

Firma tegevjuht Cinzia Siig jäi kehvi tulemusi kommenteerides napisõnaliseks, öeldes vaid, et omakapital on tänaseks seadusega vastavusse viidud. Aasta esimesed kaks kvartalit olevat aga firma jaoks «ootuspäraselt» möödunud.

Konkurent Novatours lõpetas 2010. aasta enam kui üheksa miljoni kroonise kahjumiga, olles 2009. aastal teeninud 2,9 miljonit krooni.

Firma juht Andree Uustal kirjutas aruandes, et majandustegevusele mõjusid negatiivselt Islandi vulkaanipurskest tõttu kehtestatud lennukeeld, liialt kuum ja reisimismõtteid peast ajav Eesti suvi, konkurentide pankrot, mis reisifirmade vastu umbusaldust tekitas ning tihe konkurents.
Sellegipoolest lubab Uustal, et käesoleva aasta kokkuvõttes jääb ettevõte kasumisse.

«Ei välista, et lisaks Estourile lahkub turult veel mõni väiksem reisikorraldaja, kes kriitiliste rahavoogude hoidmisel nimel, müüvad reise pidavalt alla oma hinna,» sõnas ta.

Tarbijakaitseamet teatas eile, et ootab kokku 314 reisifirmalt protokolli oma pakettreiside müügi kohta selles kvartalis ning prognoosid järgnevaks kvartaliks. See pidavat aitama probleeme ennetada.

«Möödunud aastad on näidanud, et turismisektor on väga problemaatiline, sest ootamatusi võib tulla ette ka kõige suurematel reisiettevõtetel ning nende suhtes, kelle suhtes tarbijad on olnud kõige kindlamad ja pidevad kliendid,» nentis tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles