Priit Kallas: veebipoodidele võiks eeskujuks tuua Cherry

Ines Kuusik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Internetiagentuuri Dreamgrow loovjuhi Priit Kallase hinnangul ei paku Eesti veebipoed piisavalt head hinnataset ega ole mugavad kasutada, kvaliteedi ja uuenduslikkuse poolest toob ta eeskujuks Cherry.

Dreamgrow loovjuht Priit Kallas:

«Poe vastu tekitab usaldust eelkõige ikka hästi esitletud toode: suured pildid, põhjalik kirjeldus, selgelt välja toodud hind.

Kaasa aitab sotsiaalne kinnitus, et ka teised on siit ostnud, samuti toodete kommenteerimine ja hindamine.

Lehe värvilahendus on testimise küsimus. Iga pood peaks oma kujundust pidevalt testima ja leidma, mis töötab ning mis mitte. Rusikareegliteks on aga tume tekst heledal taustal ja suur loetav ehk tavaline font.

Väikese veebipoe saab käima paarituhande euroga, samas näiteks Amazoni arendusse on läinud miljardeid. Poetarkvara mõttes mingeid olulisi püsikulusid ei ole, kulud tulevad turundusest, jätkuvast testimisest ja arendamisest. 

Eesti veebikaubandus on praegu väiksem kui see võiks olla. Näen siin kahte faktorit. Kuna Eesti on väike, on siin kohati mõttekas ise füüsiliselt poodi minna. Erinevad pettused ja internetikaubanduse ohtude ülepaisutamine tarbijakaitseameti poolt on samuti jätnud oma jälje.

Suund Eesti veebikaubanduses on kindlasti kasvule. Inimesed harjuvad ja usaldavad rohkem, aga Eesti väiksusest tulev hea võimalus kaupu füüsiliselt osta jääb siiski püsima.

Kiiremini võiksid kasvada just mittemateriaalsed kaubad ja teenused: piletid, vautšerid, muusika. Füüsilise kauba puhul on ka kindlasti kasvu oodata.

Enamasti ise ostan välismaistest e-poodidest. Kui e-poe eeliseks peaks olema hea hind või mugav kasutamine, siis meil jääb sellest vajaka. Parimaid Eesti veebipoode ei oskagi välja tuua. Ise kasutan näiteks interbauen.ee, nodi.ee, Forum Cinemas, Cherry. Kvaliteedi ja uuenduslikkuse mõttes tookski võib-olla eeskujuks Cherry.

Ei ole olemas sellist asja, mille järgi võiks teadlikult veenduda veebipoe usaldusväärsuses - kui tellid endale köögimööbli füüsilisest poest, ei ole ka kindel, et see kohale tuleb. Petta võib saada igal pool. Küsimuse võiks esitada hoopis nii: mille järgi teadlikult veenduda FIRMA usaldusväärsuses.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles