Kredex tühistas elektriautode laadimispunktide võrguühenduste hanke

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriautode võidusõit Tallinna tänavatel.
Elektriautode võidusõit Tallinna tänavatel. Foto: Raigo Pajula

Sihtasutus Kredex tühistas juuli alguses välja kuulutatud hanke elektriautode laadimispunktide võrguühenduste projekteerija leidmiseks ning käivitab selle nädala jooksul uue hanke.


Kredexi energiasäästu projektijuht Heikki Parve ütles BNS-ile, et sihtasutuse korraldatud lihtmenetlusega hankele laekus esmaspäeval olnud tähtajaks kolm pakkumist. Hanke avamisel selgus tema sõnul, et kõik pakkujad olid pakkunud hanke maksumuseks suurema summa, kui oli hanke eeldatav maksumus.

«Eeldasime, et hanke eeldatav maksumus jääb alla riigihanke piirmäära, seepärast kuulutasime esialgu välja lihtmenetlusega hanke. Laekunud pakkumused ületasid seda tunduvalt, 4-5 korda,» märkis ta. «Kredex otsustas hanke tühistada ja kõik pakkumised tagasi lükata. Kuulutame selle nädala jooksul välja uue hanke avatud hankemenetluse korras riigihangete registri kaudu.»

Uue hanke puhul vähendab Kredex Parve sõnul mõnevõrra hanke mahtu ja suurendab hanke eeldatavat maksumust, muud tingimused jäävad samaks.

Elektriautode linnade laadimispunktide hankele laekus Parve sõnul 8. juuli tähtajaks kokku 20 pakkumist ning pakkumiste hindamine toimub selle nädala jooksul. «Linnade laadimispunktide asukohad avalikustame sügisel koos asulate ja maanteede laadimispunktide asukohtadega.»

Avaliku konkursi eesmärgiks on määrata kindlaks elektriautode laadimispunktide asukohad ning leida laadimispunktide rajamiseks lepingupartnerid suuremates linnades. Kredexi teatel on eesmärk katta Eesti elektriautode linnasiseste laadimispunktidega selliselt, et koos maanteel ja muudes asulates paiknevate laadimispunktidega moodustuks üleriigiline laadimispunktide võrgustik.

Taotluse võisid esitada kõik füüsilised ja juriidilised isikud, kes saavad võimaldada rajada Tallinnas, Tartus, Narvas, Pärnus, Viljandis, Kuressaares või Kohtla-Järvel neile omandiõiguse või kasutusõiguse alusel kuuluvale kinnistule elektriautode laadimispunkti.

Eesti valitsus kiitis märtsi alguses heaks kasutamata saastekvoodi ühikute müügi Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corporation. Tehingu tulemusena rajatakse 2012. aasta lõpuks kogu Eestit kattev elektriautode laadimise taristu ning Eestisse lisandub tuhatkond uut elektriautot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles