Koduekstra näeb allahindlusi lisaväärtuse tekitajana

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaade Koduekstra müügisaali
Vaade Koduekstra müügisaali Foto: Koduekstra

E24 turundusrubriik uurib sel nädalal allahindluste teemat. Enne veel kui jaanipidustused algavad, jõuame tutvuda ühe Eesti suurima kodukaupade müüja Koduekstra kogemusega. 

Koduekstra kasutab allahindlusi, teisisõnu sooduspakkumisi igakuiselt kliendilehes ja hooaegade lõpus. Ettevõtte tähelepanekul jutustab Koduekstra kuvand klientidele nii sellest, et see pood on laia valikuga, kui ka sellest, et hinnatase on siin soodne. Koduekstra slogan on «Suurim valik. Kodusem tunne.»

Lähemalt räägib Koduekstra juhatuse liige Tõnu Lemsaar: «Allahindluste kasutamine või mittekasutamine sõltub suuresti ettevõtte ärimudelist, kliendilubadusest, valitud sihtrühmadest, ettevõtte väärtustest ning turundus- ja finantseesmärkidest. See, mis töötab ühe ettevõtte jaoks, ei pruugi töötada teise jaoks. Alati tuleb allahindluste kasutamist vaadata kontekstis.

Reeglina kasutatakse allahindlusi eesmärgiga suurendada müügitulu, luua läbi allahindluste soodsa ostukoha hinnakuvandit või vabastada raha liigsete laovarude alt.

Kui ettevõte teeb allahindlusi müügitulu kasvatamise eesmärgil, siis eeldab see alati väga tarka planeerimist. Peab hindama, kas allahindlusega ära antava marginalikao kompenseerib müügikasv, mis selle läbi saavutatakse. Paljud kaupmehed seda ei tee ja lõpptulemusena on loodetava lisatulu asemel saavutatud hoopis lisakulu.

Väga tavapärane on allahindluste kasutamine hooaegade lõpus, kus on jäänud liiga suured kauba laojäägid, mille alt üritatakse raha vabastada. Hooajakaupade ladustamiskulud kuni järgmise hooajani on enamasti ebamõistlikult suured ja kaupmehel on kasulikum need allahindlusega maha müüa.

Koduekstra on enda tegevuses valinud prioriteediks püsivalt soodsa hinnastrateegia, mis tähendab, et ostukorv tervikuna, arvestades sinna juurde tarbimismahte, oleks soodne võrreldes konkurentidega. Pikaajalises vaates loob see püsiva kliendiusalduse ja tagab kordusostude sooritamise.

Allahindlusi kasutame igakuistes kliendilehepakkumistes ja hooaegade lõpujääkide müümiseks. Samas peamine rõhk meie turunduses on keskenduda Koduekstra põhiväärtusele, milleks on väga laia kodu- ja majapidamiskaupade valiku pakkumine. Soodne hinnatase on selle juures lisaväärtus.

Tagasiside klientidelt ja uuringud kinnitavad, et oleme suutnud mõlemad väärtused klientideni viia ja Koduekstrat tuntakse kui soodsa hinnatasemega laia kodu- ja majapidamiskaubavaliku pakkujat.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles