USA-Hiina kaubanduskonflikti esimesteks ohvriteks on Tesla ostjad (3)

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tesla esindus Pekingis.
Tesla esindus Pekingis. Foto: WANG ZHAO / AFP

Tesla hinnad on pärast reedel kehtestatud imporditolle tõusnud Hiinas nädalavahetusega ligemale 20 protsenti.

Tesla oli hiljuti langetanud oma hindu Hiinas kuue protsendi jagu, sest valitsus oli vähendanud imporditud autodele kehtivaid tolle 25 protsendi pealt 15 protsendi peale. Paraku jäi hinnalangus lühikeseks, sest pärast möödunud reedet, kui USA kehtestas 34 miljardi dollari väärtuses Hiina kaupadele tollid ja viimane vastas samaga, kehtib Teslale 40-protsendine toll, kirjutab The Wall Street Journal.

Kui standartne Tesla Model S maksis veel möödunud nädalal Hiinas 107 300 dollarit, siis nüüd on see kasvanud 128 400 peale. Kui Model X maksis varem 117 100 dollarit, siis nüüd on see 140 100. Pekingi Tesla müüjate sõnul on neil järel veel mõned madalama hinnaga autod, mis toodi sisse enne kõrgendatud tollide algust, kuid need on kiiresti otsa saamas. 

Tesla on teatanud plaanist ehitada Shanghaisse tehas, et saada kohalikule turule parem ligipääs, kuid praeguse seisuga valmistab ettevõte oma autosid ainult USAs. Hiina on Tesla jaoks teisena kõige suurem turg oma kodumaa järel, kuhu müüdi möödunud aastal 17 000 autot. Automüügi pealt Hiinasse teenis Tesla ligemale kaks miljardit dollarit.

Lisaks Teslale impordivad USAs valmistatud autosid Hiinasse ka BMW, Daimler ja Ford. Viimane teatas möödunud nädalal, et ei plaani pärast tolle oma hindu tõsta. Daimler on samuti teada andnud, et nad ei jäta tolle täielikult kliendi kanda.

Analüütikute hinnangul ei tohiks kõrgemad hinnad Tesla müüki Hiinas eriti mõjutada, sest luksusautode ostjad ei ole kuigivõrd hinnatundlikud.

Kommentaarid (3)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles