Taxify ja Uber sattusid Kenyas pahameeletormi alla

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahuolematus Taxify ja Uberiga on Kenyas palju meediatähelepanu saanud.
Rahuolematus Taxify ja Uberiga on Kenyas palju meediatähelepanu saanud. Foto: Kuvatõmmis
  • Kenya sohvrid protestivad sõidujagamisteenuste töö- ja palgatingimuste vastu.

Sõidujagamisteenuste Uber ja Taxify juhid on hakanud Keenias viletsa teenistuse ja pikkade töötundide tõttu streikima, tekitades nii hulga rahulolematust klientide seas.

Aafrika meediaväljaannete sõnul on üle 2000 Kenya juhi hoidnud protesti märgiks oma mobiilirakendusi nüüdseks juba üle nädala välja lülitatuna.

Nairobi sõidujagamisteenuseid kasutavate taksojuhtide esindus nõuab, et valitsus klassifitseeriks ettevõtted Uber ja Taxify transpordifirmadena, mis võimaldaks transpordiametil neile ettekirjutusi teha ja nõuda neilt litsentsitasusid.

Samuti kurdavad taksojuhid, et sõidujagamisteenused langetavad koos üha kasvava konkurentsiga sõidujagamise turul muudkui hindu, kuid komisjonitasusid hoitakse kõrgena. Juhtide sõnul on nende ettevõtete arvutatud hinnad võrreldes auto ülalpidamiseks minevate kulutustega niivõrd madalad, et paljud juhid teevad selle tulemusel ääretult pikki ületunde, et ots otsaga kokku tulla.

Keskmine Uberi, Taxify või mõne muu teenuse sõit maksab Kenyas keskeltläbi 1,5 dollarit. Uber võtab iga sõidu pealt 25 protsenti komisjonitasu ning Taxify ja Little Car 15 protsenti komisjonitasu. Juhtide ühendus nõuab, et praegusi hindu suurendataks kaks korda ja komisjonitasusid alandataks, et nad saaks vähemalt normaalselt ära elada.

Samuti soovivad nad, et sõidujagamisfirmad liigitataks ametlikult transpordifirmade alla. Euroopa kõrgeim kohus tegi pärast pikka kohtuvaidlust sarnase otsuse detsembris, kuulutades Uberi transpordifirmaks, kes pakub taksoteenust.

Uber ja Taxify on üritanud samal ajal sotsiaalmeedias suhelda pahaste klientidega, kellelt rakendus on sageli võtnud sõidutasu, kuid takso pole streigi tõttu kunagi kohale ilmunud. Samuti muljetavad sõidujagamisteenuseid kasutanud inimesed sotsiaalmeedias, et stressis ja pahased juhid on ebaviisakad, kurdavad sõitude ajal oma raske elu üle ja lunivad pidevalt lisatasusid.

Uber on lubanud Twitteris klientidele saamata jäänud sõitude pealt raha tagasi maksta ja taksojuhtidega suhelda. Uber on vähendanud ka juhtide maksimaalseid töötunde 18 pealt 12 peale, kuid juhid pidid seda regulaarselt ületama.

Ei ole teada, kui paljusid Taxify juhte streik puudutab

Marek Unt, Taxify globaalne kommunikatsioonijuht:
Kuna Taxify platvormil sõitvad autojuhid teenivad Kenyas meie konkurentidest olenevalt kategooriast 14 kuni 40 protsenti rohkem, on ka juhtide nõudmised eelkõige suunatud madalama teenistusega platvormidele.
Meie eesmärk on pakkuda valdkonna parimat teenistust, seda me ka teeme.
Juhtide eestkõneleja rolli võtnud grupp pole seni avaldanud, kui palju on nende esindatavate hulgas Taxify juhte. Oleme aga Kenya transpordiministrile kinnitanud oma valmidust dialoogiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles