Turundusjuhi arvamus: tehnoloogiaettevõtted peaksid värbama antropolooge

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Mart Virkus

Äritarkvara pakkuva ettevõtte Toggl turundustiimi juhi Mart Virkuse sõnul tuleks tehnoloogia ja inimteadused üksteisele lähemale tuua. 

«Praegu nähakse sotsiaalteadusi meil kahjuks pigem maksuraha raiskamisena — see on üsna lühinägelik mõtteviis. Kõigist inimestest ei ole võimalik programmeerijaid teha. Ei ole mõtet ka,» sõnas Virkus Postimehele.

Ta usub, et eestlased peaksid meie tehnoloogia ja IT lahenduste üle uhked olema, kuna see, mida Eesti idufirmad on viimasel ajal saavutanud, on fantastiline. Sellegipoolest soovib Virkus pöörata tähelepanu sellele, et tehnoloogiline lahendus ainult üks osa kogupaketist.

Nimelt tuleb osata oma toodet müüa ning kirjeldada seda nii, et ka tehnoloogiaga vähem kursis tavaline inimene saab aru, miks tal seda toodet või teenust vaja on. «Edu jaoks on sul vaja palju väga erinevate oskustega inimesi,» rõhutas ta.

Ühe lahendusena näebki Virkus pehmemate erialade inimeste suunamist suure kasumlikkusega valdkondade poole. Järgmine sammuks võikski tema arvates olla see, et ülikoolid pakuksid rohkem ettevõtluse, disaini ja turundusega seotud kursusi nii antropoloogidele kui ka teistele sotsiaalteaduste tudengitele ning vastupidi.

«Meil on vaja rohkem segunemist ja mitmekesisust. Tiigrihüpe vol. 2 võikski olla see, et me ühendame tehnoloogia ja inimteadused,» lisas ta.

Start-upid peaksid julgema antropolooge värvata

Virkuse sõnul võiksid nii start-upid kui ka juba vanemad ettevõtted oma ridadesse värvata klientide paremaks mõistmiseks antropolooge. «Ja mitte ainult antropolooge — üleüldse, mida mitmekesisem on su tiim, seda rohkem on sul võimalusi avastada uusi ideid ja lähenemisi,» lisas ta.

Turundusjuhi sõnul on antropoloogide tugevuseks võime panna ennast teiste ja teistsuguste inimeste kingadesse ehk vaadata maailma kellegi teise vaatevinklist. Selline omadus tuleb tema hinnangul kasuks turundustöös, turu-uuringutes või näiteks ka kasutajakogemuse uuringutes.

Virkus on õppinud ise ülikoolis antropoloogiat ning enda sõnul kasutab ta õppides omandatud meetodeid ka oma igapäevatöös. «Ma pean oskama vaadata meie toodet läbi kasutajate silmade,» sõnas ta ning selgitas, et inimesed ei otsi niisama tarkvaralahendusi, vaid lahendusi kindlatele probleemidele. «Et müüa lahendust pead sa kõigepealt mõistma probleemi,» lisas turundusjuht. 

Virkuse sõnul on turunduses oluline mõista klienti laiemalt ning teada saada, kus ta käib, mida loeb, mis paneb teda naerma või ohkama. Antropoloogiat või mõnda muud sotsiaalteadust õppinud inimene suudab tema sõnul aga juba oma erialast tulenevalt kliendiga paremini suhestuda.

Tagasi üles