Juuni oli ajalehtede reklaamiturul üllatavalt hea

Ajalehtede reklaamimahud kasvasid esimeses kvartalis kuus protsenti. Pilt on illustratiivne.

FOTO: KRISTJAN TEEDEMA/PM/SCANPIX BALTICS

Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul oli juuni ajalehtede reklaamiturul prognoositust edukam.

«Üldise iseloomustusena läks kuu üllatavalt hästi, paremini kui prognoosisin,» ütles Leito BNS-ile.

Võrreldes 2017. aasta juuniga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 47 külge ehk 5 protsenti, moodustades 920 külge. Reklaamikäive suurenes 135 000 eurot ehk 10 protsenti, moodustades 1,5 miljonit eurot.

Lehtede veebireklaami käive suurenes 11 protsenti, veebireklaamifirmade käive suurenes 8 protsenti. Reklaam paberikandjal kasvas 4 protsenti.

«Käibe suurenemine tuli põhiliselt veebireklaami arvelt,» märkis Leito. «Olulise tendentsina lehtedes peaks märkima seda, et allahindlused on peatunud ja reklaamihinnad kohati isegi tõusevad,» lisas ta.

Segmentidest olid ülekaalus suveürituste reklaamid ja koolide sisseastumisvõimaluste reklaamid, ära ei kadunud ehitusreklaam, aga autoreklaam langes suvisesse varjusurma, märkis Leito.

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht kõige enam Postimehes ning vähenes kõige enam Eesti Ekspressis. Postimehe reklaamikäive kasvas juunis aastaga 16 protsenti 880 000 euroni, Õhtulehe reklaamikäive suurenes 20 protsenti 265 000 euroni, Äripäeva reklaamikäive langes 2 protsenti 200 000 eurole. Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 16 protsenti 105 000 eurole ning Eesti Ekspressi reklaamikäive langes 9 protsenti 95 000 eurole.

Poole aastaga langes reklaamikäive võrreldes eelmise aasta kuue kuuga 40 külge ehk 0,6 protsenti, jäädes praktiliselt samale tasemele, moodustades 1545 külge. Käive suurenes 307 000 eurot ehk 4 protsenti.

"Poole aasta kasvu tempo on täpselt sama, mis möödunud aastal. Võime kindlalt väita, et liigume samas tempos kui eelmisel aastal," ütles Leito.

"Juuli reklaamikäibesse vaatame optimistlikult, selge on see, et mingit murrangut ei tule, aga ka midagi hullu ei juhtu," lisas ta.

Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles