Jaekaubanduse müügitulu kasv kiirenes

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaemüük.
Jaemüük. Foto: Andres Haabu / Postimees

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes selle aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades kolm protsenti, teatas statistikaamet. Kui aprillis suurenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes ühe protsendi võrra, siis mais kasv veidi kiirenes.

2018. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 630,2 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta maiga võrreldes kuus protsenti. Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus müük kasvas aastaga 15 protsenti.

Müügitulu suurenes veel ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 11 protsenti), muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv üheksa protsenti), tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv kaheksa protsenti) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv seitse protsenti).

Müügitulu vähenes eelmise aasta maiga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjadega  ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük).

Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnevatel kuudel väikest langust näitas, pöördus mais taas tõusule ning suurenes eelmise aasta maiga võrreldes kaks protsenti.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta maiga võrreldes ühe protsendi.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete müügitulu 12 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv kolm protsenti. 2018. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes ühe protsendi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles