Paljassaare umbsõlme hakkab arutama komisjon

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljassaare sadamas laevu remontiva Netaman Grupi büroohoone.
Paljassaare sadamas laevu remontiva Netaman Grupi büroohoone. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Tallinna Sadam soovib Paljassaare sadamaala arendamises tekkinud patiseisu lahendamiseks luua ühiskomisjoni koos linnavalitsuse ja maaomanikega.

Reedel Tallinna Sadama poolt kokku kutsutud Paljassaare sadama maaomanike koosolekul tõdeti, et asjaosaliste vastandlikest huvidest pole seni väljapääsu leitud, kuid ühisest komisjonist võiks abi olla.

„Paljassaare sadama maomanike huvid on vastandlikud, sest ühed sooviksid hakata kohe kinnisvara arendama, teised aga jätkata laevandusäri ja tööstusega,“ rääkis Tallinna Sadama juhatuse liige Margus Vihman. „Meie pooldame linnavalitsuse plaani sadama avamiseks inimestele, kuid tulemuste saavutamiseks peavad kõik osapooled oma soovides natukene järele andma.“

Tallinna Sadam ei ole Vihmani sõnul muutnud oma plaani tänavuse aasta lõpuks Paljassaarest täielikult väljuda, kuid sadama maaomanikud ei ole jõudnud ka kokkuleppele uue sadama pidaja suhtes. Varem toimunud koosolekul lootis Tallinna Sadam, et maaomanikud leiavad sadama pidaja suhtes omavahel kokkuleppe, kuid just vastandlike huvide tõttu pole seda juhtunud. „Põhimõtteliselt on võimalik, et iga maaomanik asutab oma sadama, kuid see tähendab, et Paljassaare sadam suletakse pärast meie väljumist ning veeteede amet hakkab uusi sadamapidajaid kontrollima ning vabariigi valitsus kinnitab seejärel uued sadamad,“ selgitas Vihman.

Kui maaomanikud jõuaksid kokkuleppele, saaks uus sadamapidaja vajalikud ülesanded ilma sadamat sulgemata üle võtta.

Vihman täpsustas, et Paljassaare sadam vajab tõenäoliselt isegi suuremat investeeringut kaide korrashoidu, kui Postimehes varem mainitud miljon eurot. Kuid see summa tuleb välja käia mitte kohe vaid viie kuni kümne aasta jooksul.

Tallinna linna polnud reedesele koosolekule kaastud, sest Paljassaarega seotud sadamaettevõtjad soovisid esmalt isekeskis oma probleeme arutada. Kuid nüüd saadeti Tallinna Sadama poolt Tallinna linnavalitsusele ametlik ettepanek ühise komisjoni moodustamiseks.

Postimees kirjutas sellel nädalal, et asjaosaliste vastuolude tõttu võib nurjuda kavatsus Paljassaare sadamasse luksusrajooni ehitamiseks ning sadam ise võib remondiinvesteeringute puudumise tõttu ohtlikuks muutuda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles