Galerii: Eesti mööbel Saksamaal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mai alguses käis tosinkond Eesti mööblitootjat ennast Saksamaal Nordrhein-Westfalen'i liidumaal MOW messil tutvustamas. Projekti eestvedaja Mart Nilsoni kinnitusel on edu aluseks välisturgudel just koostöö.

Nilsoni sõnul saab suure ühisstendiga messil kindlasti rohkem tähelepanu kui üksi. «Kui istud üksi oma kolme kummutiga nurgas, ei märka sind keegi.»

«Kui vaadata kohalikust maastaabist lähtuvalt, siis on kõik mööblitootjad üksteise konkurendid. Kui aga läheneda Euroopa või maailma mastaabist, siis kogu Eesti mööblitööstus kokku on piisake meres. Eesti mööblitootjad võiks ekspordil märksa rohkem» koostööd teha, kui seda praktikas täna tehakse - sellest tekib kindlasti rohkem kasu kui kahju,» lisas ta.

«See on kokkuleppe koht, et kui kellelgi on tellimusi, mida ta täita ei suuda või ei taha, siis tuleks jagada neid teistele. Samuti tasub koostööd teha tootearenduse valdkonnas, materjalide hangetel, logistika vallas.»

Selleks, et messilistes huvi äratada, peab Nilsoni sõnul olema täidetud kolm tingimust. Esiteks peab toode äratama tähelepanu, et potentsiaalne ostja oleks huvitatud üldse vestlusse laskuma ja lisainfot küsima - siin ei aita tema sõnul ka üliefektiivne müügitöö, kui nähtu huvi ei tekita.

Kaubal peab olema õige hind - vastavalt toote kasutusviisidele, materjalidele, pakutavale kvaliteedile ning disainilahendusele. Kui õnnestub pakkuda disainilahendust või funktsionaalsust, mida konkurentidel pole, siis on Nilsoni kinnitusel lootust selle abil hinnalisa saada, kuid kindlasti mitte suurusjärgu võrra rohkem. Kolmandaks peab mööbel olema ja välja nägema piisavalt kvaliteetne.

Nilsoni kogemuse põhjal on Eestis väga vähe ettevõtteid, kes suudavad toota odavamalt või vähemalt sama hinnaga kui konkureerivad tootjad Aasia või SRÜ maadest, mistõttu on eelkõige uued disainilahendused, aga miks ka mitte uued funktsionaalsed lahendused, enamus mööblitootjate jaoks võimalus kellegi koht turul oma toodetega endale saada.

«Turul tühje kohti pole ja kauplustes tühja müügipinda ei seisa - keegi tuleb välja tõrjuda!» tõdes ta.

Galeriis on mõned näited messil käinud mööblist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles