Salareklaam sotsiaalmeedias ehk kes on sotsiaalmeediamõjutajad ja tootemargisaadikud?

Madis Vaikmaa
, Arteri toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kertu Jukkumist USAs Samsungi promoüritusel tehtud pilt, mis Instagramis sai allkirjaks «NYC from the rooftop #Unpacked #GalaxyNote8#DoWhatYouCant» ehk «New York katuselt #lahtipakitud #GalaxyNote8 #TeeMidaSaEiSaa.»
Kertu Jukkumist USAs Samsungi promoüritusel tehtud pilt, mis Instagramis sai allkirjaks «NYC from the rooftop #Unpacked #GalaxyNote8#DoWhatYouCant» ehk «New York katuselt #lahtipakitud #GalaxyNote8 #TeeMidaSaEiSaa.» Foto: Kertu Jukkum

Kui te ekspeaminister Taavi Rõivasest muud ei mäleta, siis tema puidust käekell võiks ikka meeles olla. Olgu või põhjusel, et selle valmistanud Tartu kooliõpilaste ettevõte sai tänu Rõivase promole tuule tiibadesse ka rahvusvaheliselt.

«Võitsime Eesti õpilasfirmade võistluse ja Taavi Rõivas kutsus meid Stenbocki majja külla. Loomulikult viisime talle kella kingituseks,» meenutab Woochi tegevjuht Henri Hallik ja jätkab: «Natuke aega hiljem helistas Rõivas meile ja ütles, et tema kell meeldis Itaalia peaministrile ning ta sooviks sellise Matteo Renzile kinkida.» Kolm aastat ja 2400 puidust käsitöökella hiljem nendib Hallik, et kuigi ärile tehti ka mujal reklaami, aitas just Rõivas neil oluliselt kuulsust juurde saada.

Täpselt selliseid, tuntud ja sotsiaalmeedias aktiivseid inimesi kasutatakse aina enam ja aina professionaalsemalt Eesti reklaami- ning turundusmaailmas. Ja kui arvate, et endast sotsiaalmeedias ilupildikeste tegemine on mingi teismeliste kiirelt mööduv hobi, siis olete valel teel. Esiteks saab selle «hobiga» isegi Eestis märkimisväärselt teenida, teiseks tegelevad sellega peale teismeliste teisedki ja kolmandaks reklaamib ennast välismaiste sotsiaalmeediavõlurite abil isegi Eesti riik!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles