Porsche diiselautode tagasikutsumine puudutab ka mõningaid Eesti omanikke

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Porsche logo 2019 911 GT3 RS peal.
Porsche logo 2019 911 GT3 RS peal. Foto: SHANNON STAPLETON / REUTERS

Porsche Eesti edasimüüja hinnangul võib 60 000 Porsche diiselsõiduki tagasikutsumine Euroopas mõjutada üksikuid Eesti autoomanikke, sest müüdud diiselautode osakaal Eestis on väike.

«Eesti pole kunagi olnud, vähemalt Porsche massimarkide osas, diisliturg. Diiselautode osakaal on umbes 30 protsenti kogumüügist ja kogu see diisli temaatika käib Eestist kaunis kauge kaarega mööda,» ütles Porsche Eesti edasimüüja Auto 100 AS-i juhatuse liige Jussi Pärnpuu BNS-ile.

«Kindlasti mõned on, aga tegemist on üksikute autodega,» lisas ta.

Saksa ametivõimud käskisid seoses emissiooninäitude manipuleerimisega Porschel Euroopas tagasi kutsuda pea 60 000 sõidukit.

Saksamaa sõidukeid litsenseeriva ameti KBA teatel kästi emissioone manipuleeriva seadeldise tõttu tagasi kutsuda ligi 53 000 3-liitrise diiselmootoriga Macani ning 6800 4,2-liitrise mootoriga Cayenne'i üle Euroopa.

Aprillis otsis Saksa politsei seoses emissiooninäitude manipuleerimisega läbi kahe kahe Porsche tippjuhi ja ühe endise töötaja kontorid. Läbiotsimiste järel peeti kinni ka Porsche endine töötaja, kes Saksa meedia andmeil oli endine mootoriarenduse juht Jörg Kerner.

Porsche on osa Volkswageni kontsernist, mis tunnistas 2015. aastal umbes 11 miljonit diiselautot mõjutanud emissiooniandmete võltsimist. Alates skandaali puhkemisest on Volkswagen maksnud enam kui 25 miljardit eurot trahvi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles