PRFoodsi esimese kvartali käive kasvas aastaga üle saja protsendi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Erik Prozes / Postimees

Kalafirma PRFoods esimese kvartali käive kasvas aastaga 115,3 protsenti 22,7 miljoni euroni, esimese kvartali puhaskahjum vähenes aastaga 300 000 eurole.

2017/2018 finantsaastat pikendati kuni 30. juunini 2018, võttes arvesse omandatud ettevõtete finantsaasta arvestust, teatas ettevõte börsile. Majandusaasta 15 kuuga tegi ettevõte käivet 96,4 miljonit eurot ning teenis puhaskasumit 1,1 miljonit eurot.

Ettevõtte teatel toimisid kõik põhiturud edukalt ning PRFoods loodab lähitulevikus kasvatada ka eksporti olemasolevatel eksporditurgudel. Ühtlasi näitasid kasvu kõik toote- ja kliendigrupid.

Kalakasvatuse esimese kvartali ümberhindluse mõju oli samalaadne võrreldes aasta lõpuga vaatamata sellele, et vikerforelli hind langes 17,9 protsenti aasta baasil. Lõhe hind on samas tõusnud 16,6 protsendi võrra aasta baasil

Arvestades märkimisväärse kasvuga kalatarbimises kogu maailmas, ei näe ettevõte põhjust vikerforelli või lõhe hinna järsuks kukkumiseks.

Esimese kvartali lõpus oli biomassi rahaline väärtus 4,6 miljonit eurot võrreldes 6,5 miljoni euroga aasta tagasi. Kui tonnides oli vähenemine 7,7 protsenti, siis ümberhindluse mõju oli -24,5 protsenti.

Ettevõte kulubaas on muutunud efektiivseks peaaegu kõikides kulukategooriates, väike tõus toimus olnud tööjõukuludes. Ettevõtte teatel oli tööjõukulude kasv oli planeeritud ja tulevikus keskendutakse rohkem automatiseerimisele ja efektiivsusele.

PRFoodsi juhtkond on positiivselt meelestatud finantsaasta lõpu osas. Ettevõte restruktureerib oma müüke Soomes peale Trio Tradingu ühe olulisema hulgimüügikliendi lahkumist, kuid me oleme optimistlikud, et suudame selle käibe taastada otse lõpptarbijale juba paremate marginaalidega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles