Mitte keegi ei taha osta India riiklikku lennufirmat

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Air India lennuk

FOTO: REGIS DUVIGNAU / REUTERS

India valitsus pani möödunud aastal müüki 76 protsenti riiklikust lennufirmast Air India, et vähendada juba aastaid kahjumis olnud ettevõttesse minevat maksumaksja raha, kuid ostjaid pole siiani välja ilmunud.

Indiast saab prognooside järgi 2026. aastaks maailma kolmandana suurim lennundusturg ning enamusosalus riiklikus lennufirmas tagaks sellele potentsiaalile ka ligipääsu. Eelmisel aastal lendas Indias peaaegu 300 miljonit inimest. Seega miks ei taha mitte keegi Air Indiat ära osta, küsib CNN.

1) Üüratult suur võlg

Lennufirmal on üle seitsme miljardi dollari jagu võlgu ning India valitsus tahab, et uus enamusosanik võtaks sellest enda kanda vähemalt viis miljardit. Võla taga on ligemale 10 aastat kahjumis tegevust ning analüütikute hinnangul kaotab lennufirma järgmise kahe aasta jooksul veel täiendavad kaks miljardit dollart.

2) Konksuga leping

Paljud India turul tegutsevad kandjad loobusid ettvõttele pretendeerimisest pärast müügilepinguga tutvumist. India nõuab vähemalt ühte kohta lennufirma juhatuses ja jääb alati omama 24 protsenti ettevõttest. Paljud lennufirmad tahaks aga, et riik jääks ainult investori rolli ning ei sekkuks näiteks poliitilistel põhjustel ettevõtte juhtimisse.

3) Välisostjatel on raske löögile saada

Välismaised ostjad peaks otsima endale kohaliku partneri, sest India seaduse järgi ei või nad omada ettevõttest üle 49 protsendi.

Potentsiaal on siiski olemas

Air India lendab 93 erinevat liini, millest 39 on rahvusvahelised. Air India lennud moodustasid mullu 17 protsendi kogu India õhuliiklusest. Ettevõttega lendas 19 miljonit inimest.

Praeguse seisuga peab India muutma siiski tehingu natukene magusamaks, et koormast lahti saada.

Tagasi üles