Chrysler «põrgust tagasi»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Chrysler maksis USA ja Kanada valitsustele tagasi ülejäänud 7,6 miljardit dollarit abilaenu, pannes sümboolselt punkti 2009. aastal käivitunud riiklikule päästeoperatsioonile.


Ühtlasi kasvatas Fiat oma osaluse Ameerika partneris 46 protsendi peale.

Mõlema firma pealik Sergio Marchionne ütles, et saavutas pankadega kokkuleppe, mis võimaldas «maksta ära viimase kui penni» – enam kui kuus aastat enne tähtaega.

Marchionne ütleb töötajatele läkitatud e-kirjas, et tagasimakse oli «Chrysleri jaoks uhkuse asi. Me oleme põrgus ära käinud, me oleme tagasi. Me oleme täis otsustavust võtta globaalsel automaastikul tagasi koht, mis meile õigusega kuulub».

USA rahandusministeerium kinnitas ka omalt poolt, et Chryslerilt on kogu raha laekunud, lisades, et on saanud intresside ja lõivude näol lisaks 1,5 miljardit dollarit.

USA president Barack Obama ütles eile, et Chrysleri raha laekumine on «märkimisväärne verstapost» ning märk sellest, et USA autotööstus taastub.

Marchionne ütles reporteritele, et tänu tagasimaksele pääseb Chrysler intressidest, mida kogunes üle 300 miljoni dollari aastas.

Chrysler sai möödunud nädalal pankadelt ja erainvestoritelt 7,5 miljardit dollarit, umbes 6-protsendilise intressiga.

Riigilaenude intress oli 12 protsenti.

Tänavu neljandas kvartalis kavatseb Fiat tõsta oma osaluse Chrysleris 51 protsendi peale – pärast seda, kui on aidanud «ameeriklasel» paisata turule Fiatist tuletatud sõiduriista, mis peaks katma galloni bensiiniga 40 miili.

Lähtuvalt USA rahandusministeeriumiga sõlmitud lepingust võib Fiat kasvatada osalust Chrysleris kuni 76 protsendini.

Käesoleva aasta esimeses kvartalis võis Chrysler kanda ette esimese netokasumi pärast kaks aastat tagasi läbi elatud «peatükk 11» pankrotti.

Firma turuosa on hakanud kasvama, kuna mudelitevalik on nüüdseks suurem ja parem.

Rivaalid ja analüütikud Chryslerile aga pikemas perspektiivis eriti helget tulevikku ei ennusta, sest Detroidi kolmik nr 3 on nende hinnangul mahult siiski liiga väike.
 

Copyright The Financial Times Limited 2011.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles