Helsingi-Tallinna tunnel: viin on juba olemas, küll tuleb ka kõik muu

  • FinEst Link plaanib tunneli ehitamiseks 15 aastat.
  • Vesterbacka usub, et esimene rong hakkab sõitma juba 2024. aastal.
  • Tunneli maksumus tuleb 15-16 (kuni 20) miljardit eurot.
  • Soome ja Eesti valitsuse sõnul tuleks kindlasti kaasata erasektor.

Peter Vesterbacka tänavu jaanuaris tunneliehitust tutvustamas.

FOTO: Mihkel Maripuu / PM/Scanpix Baltics

Kui veel kümmekond aastat ei tahtnud peale mõne Soome entusiasti Helsingi-Tallinna tunnelist kuulda mitte keegi, siis nüüd on tekkinud selle rajamisele kaks konkureerivat konsortsiumi – kahe riigi valitsuse ja pealinna moodustatud FinEst Link Project ja varem mobiilimängu «Vihased linnud» (Angry Birds) turundajana tuntuks saanud Peter Vesterbacka.

Tellijale

Hoolimata kahest konkureerivast projektist kahte tunnelit siiski ei tule. Praegu ei oska ilmselt keegi öelda, kumb projektist osutub edukaks, aga projekti realiseerumise tõenäosus on üsna suur, sest huvi selle rajamise vastu on suur ning erinevalt Rail Balticust ei ärgitata (vähemalt esialgu) kedagi tunneli vastu ka protestima.

Juba praegu toimub Helsingi ja Tallinna lahe vahel tihe laevaliiklus. Eelmisel aastal liikus kahe pealinna vahel üheksa miljonit laevareisijat. FinEst Linki analüüsi kohaselt kasvab aastaks 2050 reisijate arv ilma tunnelita 14 miljonini, tunneli valmimise puhul 23 miljoni reisijani – neist 12,5 miljonit reisijat tunneli kaudu ja 10,5 miljonit laevadel.

Tagasi üles