Nestlé ostis 6 miljardi euroga Starbucksi toodete turustusõiguse

Starbucks

FOTO: Anton Novoderežkin/TASS/Scanpix

Šveitsi toiduhiid Nestlé ostis 6 miljardi euroga õiguse turustada USA kohvikuketi Starbucks tooteid väljaspool viimase kohvikuid.

Turustuslepe annab Nestlé'le, millele kuuluvad ka Nescafé ja Nespresso kaubamärgid, tugeva platvormi kasvu jätkamiseks Põhja-Ameerikas, teatas ettevõte. Nestlé finantsjuht Mark Schneider märkis, et kohviäri on ettevõtte suurima kasvuga segment.

Tehingu alla ei käi ükski Starbucksi kohvipood ega kohvik, kuid Nestléga liitub umbes 500 Starbucksi töötajat, teatas Nestlé.

Starbucksi tegevjuht Kevin Johnson ütles, et leppega luuakse "globaalne kohviliit". Starbucks on turuliider USA 13,8 miljardi dollarisel kohviturul, samal ajal kui Nestlé on turuliider mujal maailmas.

Starbucksi teatel kiirendatakse tehinguga aktsiate tagasiostu programmi, mille raames tagastatakse 2020. aastaks läbi aktsiate ostu ja dividendide aktsionäridele umbes 20 miljardit dollarit.

Tehing vajab veel konkurentsiameti heakskiitu ja peaks lõpule jõudma 2018. aasta lõpul.

Tagasi üles