Kiire kasvuga Saarioinen seisab silmitsi tööjõukriisiga

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Saarioinen Eestit viimased kolm aastat juhtinud Aivo Varem ütleb, et ettevõtte müügi kasvu on suure panuse andnud pikki tööpäevi tegevad töötajad, keda on aga järjest keerulisem juurde leida.

FOTO: Erik Tikan

  • Saarioinen Eesti eelistab valmistoidu asemel kutsuda oma tooteid mugavustoiduks.
  • Kaljulaid: eestlastel jäävad valmispannkoogid külmletis alatiseks võõraks.
  • Valmistoidu tegija suurimad konkurendid on jaekettide köögid.
  • Ettevõtte juht: tahaks ka oma töötajatele maksta riigiametnike keskmist palka.

Kuigi president Kersti Kaljulaid laitis hiljuti eestlaste kasvavat armastust valmistoidu vastu, läheb sektoril hästi ja mõni ettevõte on lausa tööjõukriisi lävel. Näiteks soomlastele kuuluv Saarioinen Eesti maksab iga uue töötaja ettevõttesse toojale 400 eurot.

Kuigi tarbijad tunnevad 1995. asutatud ja 2009. aastast Rapla külje all tegutsevat Saarioinen Eestit seal toodetava valmistoidu pärast, eelistavad ettevõtte juhid öelda, et nad teevad mugavustoitu.

«Tänastele noortele võib-olla ongi mugavustoit hingelähedasem. Järgmine generatsioon, kes on vanemad kui 40, neile on valmistoit väga negatiivse kuvandiga,» räägib ettevõtet 2014. aastast juhtinud Aivo Varem.

See märkus on asjakohane. Alles 25. aprillil toimunud toiduliidu aastakonverentsil avaldas Eesti president Kersti Kaljulaid (48) muret valmistoiduga seoses. President tunnistas, et kuigi valmistoitude osakaal tõuseb kõikjal maailmas, siis talle valmistoit ei meeldi ja ta ei usalda, kuidas need toidud valmivad. 

«Eestlasele jäävad valmispannkoogid külmletis alatiseks võõraks, midagi ei ole teha. Kindlasti on ka neid, kes on valmis neid tarvitama, aga arvan, et neil on ikkagi millestki elus puudus,» rääkis Kaljulaid.

Edasi lugemiseks:

Oled juba tellija? LOGI SISSEvõi

Maksetingimustega tutvumiseks mine www.zlick.it/kkk

Tagasi üles