Miljardär Dalio annab nõu: 3 omadust, mis sind tulevikus edukaks teevad (3)

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ray Dalio.
Ray Dalio. Foto: Anja Niedringhaus / AP

Maailma ühe suurima riskifondi, Bridgewateri asutaja Ray Dalio tõi CNBCle antud intervjuus välja kolm kõige olulisemat omadust, mis tema arvates tulevikus inimestel olema peaksid, et nad edukad oleksid.

1. Avatud mõtlemine

Dalio sõnul on tema edu võtmeks olnud oskus tunnistada, et ta ei tea kõike. Miljardäri sõnul tuleb mõista, et avatud mõtlemine tähendab oskust teistelt õppida ja enda arvamusele ei tohiks liiga kindlaks jääda.

«Mine otsi üles kõige targem inimene, kes sinu arvamustega kõige vähem nõustub ja harjuta tema peal teistelt õppimist,» soovitas Dalio.  

2. Tehnoloogia huvi

Miljardär õhutas oma ideede elluviimiseks rohkem tehnoloogiat kasutama. Näiteks kasutatakse Bridgewater’is algorütme, mis on Dalio enda otsuste vastu võtmise kriteeriumitele üles ehitatud.

«Võim panna oma otsuste tegemise reeglid algorütmi ja lasta seeläbi arvutil teha endaga koostöös otsuseid, on fantastiline,» sõnas miljardär.

Samuti kasutatakse nende ettevõttes tehnoloogiat inimeste töö hindamiseks. Nii kasutavad Bridgewater’i töötajad rakendust nimega «dots», mille kaudu saavad nad konstantselt kolleegide tööd ja tulemusi hinnata. Nii annab rakendus pidevalt ülevaateid töötajate tugevatest ja nõrkadest külgedest.

Kuigi Dalio on oma tehnoloogia põhise juhtimisviisi tõttu ka palju kriitikat saanud, mees ise selles probleemi ei näe - tema sõnul suudavad algorütmid töödelda palju rohkem infot, kui ta üksinda suudaks ning nii on ta töötajate arenguga paremini kursis.  

3. Globaalne mõtlemine

«Ole nii globaalne kui võimalik,» soovitas Dalio. Miljardäri sõnul võib ühe riigi majandus olla muutlik ning seetõttu on oluline tegutseda kodumaast kaugemal, et vajadusel lõigata kasu teiste riikide soodsamast ärikeskkonnast.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles