MKM hakkab toetama väikeettevõtete välismessidel osalemist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eurod.
Eurod. Foto: VWPics

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) saatis kooskõlastamiseks eelnõu, millega pakutakse väikese ja keskmise suurusega ettevõtjatele võimalust taotleda kuni 40 000 eurot toetust valdkondlikel välismessidel osalemiseks.

Määruse jõustumisel saavad ettevõtted taotleda toetust näiteks messikorraldajale makstavate välismessi registreerimiskulude, messistendi pinna üürikulude, kindlustuskulude, messipääsme ja akrediteerimiskulude jms katmiseks. Abikõlblikuks kuluks ei loeta ettevõtja reisimisega seotud kulusid, teatas Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.

Toetuse minimaalne summa projekti kohta on 3000 eurot ja maksimaalne summa 50 000 eurot. Omafinantseering peab projekti kogukuludest olema vähemalt 20 protsenti.

Toetust antakse Eesti äriregistrisse kantud VKE-le välismessil eksponendina osalemiseks. VKE on ettevõte, kus töötab vähem kui 250 töötajat, tema aastakäive on kuni 50 miljonit eurot ja bilansimaht kuni 43 miljonit eurot. Taotleja peab olema kantud Eesti äriregistrisse.

Toetuse peamiseks sihtgrupiks on töötlevas tööstuses ning nutika spetsialiseerumise kasvualade valdkonnas tegutsevad VKE-d.

Välismessidel osalejatelt eeldatakse, et neil on olemas piisav tootmis-ja müügivõimekus. Määruse alusel hinnatakse piisavalt võimekaks ettevõtteid, kes suudavad tagada kõik messil osalemisega seotud kulud, arvestades keskmiseks messil osalemisega seotud kuluks 10 000 eurot messi ja ettevõtja kohta. Taotleja majandusaasta käive peaks olema vähemalt 100 000 eurot.

Toetuse andmise eesmärk on aidata Eesti VKE-del olla rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisemad ning suurendada eksporti turundustegevuste kaudu välisturgudel. Toetuse andmise tulemusena peaks kasvama eksportivate VKE-de arv, ettevõtjate müügitulu ja tööhõive kasv toetust saanud ettevõtetes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles