Inglise kirjastus avaldas eestlase akadeemilise raamatu selfidest

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
bavarian man in his 50s standing by river and taking a selfie
bavarian man in his 50s standing by river and taking a selfie Foto: Peter Werner / PantherMedia / Peter Werner

Inglise kirjastus Emerald Publishing avaldas Tallinna Ülikooli sotsiaalmeedia ja visuaalkultuuri dotsendi Katrin Tiidenbergi raamatu «Selfies: Why We Love (and Hate) Them» ehk «Selfid – Miks me neid armastame ja vihkame?»

Tallinna Ülikool kirjutab oma koduleheküljel, et teema vajab ja väärib teaduslikku käsitlust, kuna niinimetatud selfikultuur pole lihtsalt üksik sähvatus, vaid sotsiaalne fenomen, mis ei näita taandumise märke ja pigem kaasab kirglikult järjest enamaid. Kuigi kõik üles riputatavad pildid pole loomulikult selfid, laevad Facebooki kasutajad keskkonda iga päev üle 350 miljoni pildi, Instagrami 95 miljonit ja Snapchati koguni kolm miljardit.

Katrin Tiidenberg näitab oma raamatus kuidas selfid – nagu enamus kultuuriga seotud ettevõtmisi – on komplekssed ja mitmepalgelised, kirjeldab, kuidas selfidele tekib tähendus, uurib, kuidas selfid meie tuju muudavad ning miks on neil üldse võime meid midagi tundma panna, vaatab, kuidas on erinevad selfipraktikad ja neist lähtuvad normid ajas muutunud ning pakub praktilisi nõuandeid neile, kes ise selfisid teevad.

Raamat põhineb Tiidenbergi  aastatepikkusel akadeemilisel uurimistööl, tema peamine uurimisvaldkond on visuaalse enesekuvamise ning seksuaalsuse meetodid ja eetika.

Katrin Tiidenberg on Tallinna Ülikooli BFMi dotsent, aga ka Aarhusi ülikooli järeldoktorant. 

Raamatut «Selfies: Why We Love (and Hate) Them» saab praegu tellida Amazoni veebipoest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles