A.Le Coqi emaettevõte kaotas Lätis rohkem kui Eestis

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A.Le Coqi õlu.
A.Le Coqi õlu. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

A.Le Coqi esimese kvartali müügimaht ja tegevuskasum langesid märkimisväärselt, kuid Lätis olid langus suurem isegi joogitootja emafirma Olvi esimese kvartali üldistest majandustulemustest.

Olvi sõnul on aktsiisi kahekordse tõusu tõttu Eesti ärikeskkond muutunud aastaga drastiliselt. Eestis toodetud õllest läks märkimisväärne maht üle piiri Lätti.

Lätis kahanesid Olvi majandusnäitajad veelgi enam. Languse põhjus oli kontsernisisese müügi järsk langus.

A.Le Coqi müügimaht kahanes esimeses kvartalis 11,9 protsenti 22,6 miljoni liitrini, Olvi Läti tütarettevõtte Cesu Alus müügimaht koguni 21 protsenti 14,4 miljoni  euroni. A.Le Coqi tegevuskasum langes 7,3 protsenti 2,3 miljoni euroni, Cesu Aluse tegevuskasum 15,8 protsenti 0,6 miljoni euroni.

Tõsi A.Le Coqi käibe langus, 13,5 protsenti 14,3 miljoni euroni, oli veidi suurem kui Cesu Aluse 12,6 protsenti 7,4 euroni. Olvi sõnul mõjutasid Läti tulemusi ka muutused seadusandluses. Suurte pudelite keelu tõttu korvas müügimahu kahanemist efektiivsem pudeldus, mis võimaldas tõsta märkimisväärselt jookide liitrihinda.

Olvi käive kokku kahanes 0,1 protsenti 70,6 miljoni euroni, tegevuskasum kasvas 2,8 protsenti 6,4 miljoni euroni, puhaskasum kasvas 1,7 protsenti 5,6 miljoni euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles