Õliühing: kohalikud autovedajad närtsivad iga päevaga

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti veondussektoris pole parimad päevad.
Eesti veondussektoris pole parimad päevad. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Kohalikke kütusefirmasid ühendava Eesti Õliühingu sõnul on diisliaktsiisi alandamine möödapääsmatu, kuna kõrged kütusehinnad lämmatavad meie majandust, eeskätt autovedajaid.

Õliühingu juhatuse liikme Siret Liivamägi sõnul kõlavad eksistentsiaalsed murenoodid just transpordisektorist. «Rahvusvahelised autovedajad on Eesti riigieelarve jaoks olnud kaotatud tulu juba pikemat aega, nüüd närtsib iga päevaga ka kohalike autovedajate konkurentsivõime,» kirjeldas ta. 

Lisaks transpordiettevõtetele kannatavad ka nende kliendid puidu- ja metsatööstustest, kelle kõrged aktsiisid seavad ebavõrdsesse konkurentsiolukorda, lisas Liivamägi.

Seetõttu on ühing valmis mustvalgel tõestama, et kütuseaktsiiside võrdsustamine lähinaabritega tooks Eesti riigieelarvesse tagasi olulised maksumaksjad ning tulud, mis täna on olude sunnil voolanud meie lõunanaabrite riigikassadesse, lisas Liivamägi. 

Loe siit, kui palju on Eesti riik piirikaubanduse tõttu kütuseaktsiisi kaotanud. 

Õliühing koondab endas vabatahtlikkuse alusel ühinenud Eesti Vabariigis naftasaadustega tegelevaid ettevõtjaid. Täna on Õliühingus 13 liiget, kelle tegevusaladeks on mineraal- ja biokütustega tegelemine.

Õliühingu juhatuse liikmed on Circle K Eesti juhatuse liige Kai Realo, Orlen Eesti juhatuse liige Siret Liivamägi ning Jetoili juhatuse liige Deniss Kimmo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles