Rahvastikuregistri rike jättis kümned praamisõitjad soodustuseta

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiiumaa praam.
Hiiumaa praam. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Siseministeeriumi hallatava rahvastikuregistri tehniline rike jättis möödunud reedel kümned praamiga sõitjad ettenähtud piletisoodustuseta.

TS Laevade piletimüügisüsteemis tekkis probleem püsielanike soodustuste rakendamisega orienteeruvalt kella 15.00 paiku. «Üsna kohe selgus, et probleem ei seisne meie piletimüügisüsteemis, vaid rahvastikuregistris,» ütles Postimehele TS Laevade teenindus- ja müügivaldkonna juht Pille Kauber.

Püsielaniku pileti hinna asemel pidi täispileti hinna maksma üks kassast pileti ostnud inimene, e-teenindusse lisatud teate peale on klienditoele kokku saabunud orienteeruvalt 30 kirja.

Kauberi sõnul on hakatud kõigile enammakstud summasid tagasi kandma.

«Meie hinnangul olid kliendid mõistvad ning kõik sujus rahulikult. Umbes kella 18 paiku oli süsteem korras,» märkis ta.

Siseministeeriumi IT- ja arenduskeskuse (SMIT) rahvastikuregistri tootejuht Andri Vanem ütles, et rahvastikuregistri x-tee teenustel esinesid reedel tõesti tõrked ja see oli tingitud andmebaasi ülekoormusest.

«Parandasime vea kahe tunni jooksul. Tõrkeasjaolusid selgitades avastasime arhitektuurilise vea, mille parandamisega alustasid meie inimesed juba reede õhtul,» ütles Vanem. «Praegu teevad nad tööd selle nimel, et see viga tulevikus ei korduks.»

Tõrkest olid mõjutatud ka teised x-tee kasutajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles