Eesti Energia läheb digilahendustega Rootsi kliente püüdma

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Eesti Energia juhatuse esimees Hando Sutter, juhatuse liige Andri Avila ja meediasuhete juht Kaarel Kuusk.

FOTO: Erik Prozes

Eesti Energia alustas elektrimüüki Rootsi majapidamistele ja ettevõtetele, pakkudes seal digitaalseid lahendusi ning lihtsaid ja paindlikke lepinguid.

Rootsi on Läti, Leedu, Poola, Soome ja Eesti kõrval kuues riik, kus ettevõte elektrit müüb. Eesti Energia juhatuse esimehe Hando Sutteri sõnul pakub Põhjamaade ja Baltikumi ühine elektriturg võimalust tegutseda elektrimüüjana ka Rootsis, kus klientidel on Euroopa keskmisest kõrgem huvi uute teenusepakkujate vastu, kes pakuvad uusi ja innovaatilisemaid teenuseid.

«Eestis on peaaegu kõik ametlikud teenused digitaalsed. Me hääletame elektrooniliselt ja meil on olemas virtuaalne e-residentsus välismaalaste jaoks, kes tahavad Eestis äri teha. Eesti on üks esimesi riike maailmas, mis digitaliseeris elektrinäitude lugemise ja vabastas nii inimesed igakuisest elektrinäitude teatamisest. See on üks näide, kuidas  digitaliseerimine lihtsustab igapäevaelu ja elektrikasutust,» ütleb Sutter.

Välismaal on Eesti Energia tuntud Enefit brändi all. Rootsis keskendubki Enefit digitaalsetele lahendustele: kasutajasõbralikule digitaalsele müügiprotsessile ja mobiiliäpile. «Meie Eesti kliendid on juba harjunud oma elektriasju digitaalselt ajama ja selleks ka nutiseadmeid kasutama. Meie mobiiliäpi abil on eestlastel õnnestunud oma elektrikulusid kuni 15 protsendi võrra alandada. Nüüd soovime neid efektiivseid lahendusi ka Rootsis pakkuda,» märgib Sutter.

Enefiti Rootsi üksust juhib Jonas Lindelöf, kes on töötanud Rootsi erinevates energiaettevõtetes üle 20 aasta, alustades sektoris tööd juba Lundi Ülikoolis õppides. Enne Enefitiga liitumist oli Lindelöf Telge Energi müügijuht. Pikaaegne kogemus on andnud talle ulatuslikud teadmised rootslaste ootuste kohta elektrimüüjatele.

«Rootsi turu eripärasid arvesse võttes töötasime välja elektripaketid, mis sobivad hästi just suurema elektritarbimisega peredele. Usume, et selle sihtgrupi huvidele keskendudes suudame saavutada Rootsis tugeva positsiooni,» sõnas Lindelöf.

Lisaks digitaalsetele teenustele keskendub Enefit Rootsis sellele, et lihtsustada kliendile tema vajadustele vastava elektripaketi valimist. Ettevõtetel on näiteks võimalus valida, kas hallata oma elektritehinguid ise või lasta Enefitil kogu oma ostustrateegiat juhtida.

Eratarbijate  hulgas keskendub Enefit Rootsis peredele. Kliendid saavad valida lepingu, mis neile kõige paremini sobib ning allkirjastada selle mugavalt mobiilis.

Rootsi elektriturule sisenemine on osa Eesti Energia strateegilisest eesmärgist kasvada Baltikumi elektrimüüjast kogu Läänemere piirkonnas energiamüüjaks ja energiateenuste pakkujaks. Lisaks Eestile tegutseb Eesti Energia praegu elektri- ja gaasimüüjana Lätis, Leedus ja Poolas ning alustas hiljuti elektri müümist Soomes.

Tagasi üles