Eksperdid jagavad nippe: mida teha, kui maksuhaldur uksele koputab?

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
VILJANDI, EESTI, 15FEB18
Maksu- ja tolliameti Viljandi büroo.
MARKO SAARM/SAKALA
VILJANDI, EESTI, 15FEB18 Maksu- ja tolliameti Viljandi büroo. MARKO SAARM/SAKALA Foto: Marko Saarm / Sakala

Kui maksu- ja tolliamet (EMTA) palga asemel dividendi maksva ettevõtte uksele koputab, tuleks ettevõtjal maksuhalduriga suhtlemisel jälgida lihtsaid nippe, vältimaks maksukäsku ning -võlga või hilisemat pikka kohtuteed.

«Kindlasti peaks maksuameti ja ettevõtja vaheline suhtlus toimuma kirjalikus vormis,» rõhutas endine maksu- ja tolliameti peadirektor ning riigikogu rahanduskomisjoni liige Aivar Sõerd Äripäeva raadio saates «Poliitikute töölaud», lisades, et soovitatav on küsida kirjalikult maksu- ja tolliameti käsitlust konkreetse situatsiooni kohta.

Tema sõnul on maksuametil kohustus anda teavet maksukohustuse kohta ning EMTA viimase aja kampaania raames võib juhtuda, et ainult dividende maksvatele ühemehefirmade ettevõtjatele tehakse ettepanek hakata endale palka maksma.

Kui ettevõtja maksuameti nägemusega ei nõustu, soovitab Sõerd tal kindlasti konsulteerida maksunõustajaga, mis võib viia olukorrani, kus juristid on üht meelt ning EMTA teist meelt.

«Kindlasti ei tohiks EMTA kirju ignoreerida,» rõhutas Soraineni maksuõigusele keskenduv vandeadvokaat Kaido Künnaps, lisades, et maksuameti poolt saadetavale pikale e-kirjale, kus selgitatakse nende seisukohti ning öeldakse, et ettevõtja peaks oma deklaratsiooni parandama, on igal juhul mõistlik vastata ning isegi mittenõustumise korral oma ettepanekud esitada.

Loe lähemalt Äripäevast

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles