Reklaamiagentuur Division tagastab Kuldmuna auhinnad (1)

Karel Reisenbuk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Plagiaadikahtlusega töö.
Plagiaadikahtlusega töö. Foto: facebook.com

Plagiaadiskandaali sattunud reklaamiagentuur Division tagastab loovusfestivali Kuldmuna auhinnad, kuna nende pakendidisain on osaliselt plagieeritud.

Reklaamiagentuuri esindaja Aigi Sool kahetseb juhtunut ja peab seda valusaks õppetunniks nii oma ettevõttele kui ka reklaamitegijatele laiemalt.

«Palume vabandust originaaltööde autorilt, kliendilt, reklaamisektorilt ning kõigilt teistelt osalistelt. Teeme kõik endast oleneva, et tekkinud olukorrale lahendus leida ning tulevikus selliseid vigu vältida,» ütles Sool.

«Saime valusa õppetunni, mis on kahtlemata õpetlik nii meile kui teistele reklaamitegijatele. Kutsume kõiki üles oma allhankijate loodut veelgi tugevamalt kontrollima.»

Sool tõi välja, et konkursile esitatud 20 tööst koosnevast seeriast 18 on Vladimir Prjadilšikovi ja Andrus Lemberi omalooming.

Skandaal puhkes, kui selgus, et auhinna saanud toidulisandite Rõõm karbikujundustest kaks on viksitud maha välismaise autori Malika Favre’i töödelt. Kokku on «Rõõmu vitamiinide» sarjas 20 pakendit. Originaalillustratsioonid on tegelikult teinud prantsuse kunstnik viis aastat tagasi ajakirja Be horoskoobi tarvis.

Vabakutselisena Divisionis projekti loovjuhina töötanud Kadi Hugo selgitas, et probleem oli kommunikatsioonis ning süüdi on meeskonnavahetus, reklaamiagentuur peseb aga käed vastutusest puhtaks, süüdistades ainuisikuliselt vabakutselist loovjuhti.

Divisioni esindaja Sool väitis, et allhankija Kadi Hugo on tunnistanud, et ta ei informeerinud tellijat kahe plagieeritud töö algallikast ning esitles neid enda omadena.

Soola sõnul on ta vabandust palunud nii Divisioni kui ka originaaltööde autori ees. Division on Soola kinnitusel olnud tööde autori Malika Favre’iga kontaktis ning kunstnikul ei ole reklaamiagentuurile ühtegi etteheidet.

«Favre on kõik tööd üle vaadanud ning tunnustanud Divisioni 18 originaaltööd kui tugevat sooritust, mis ei ole kuidagi tema loominguga seotud. Kadi Hugo on samuti temalt vabandust palunud ja kokku leppimas autorile kahju kompenseerimist,» lisas Sool.

Eesti vanimat ja prestiižseimat loovusvõistlust Kuldmuna korraldava Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juhatus oli juba teadlik Divisioni soovist tagastada auhinnad ning hindab nende otsust kõrgelt.

ETKALi juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul tegi Divison aumeheliku otsuse, mida tunnustab kogu ETKALi juhatus. «Kahju on neist Divisioni disaineritest, kes tegid ära 90 protsenti tööd, mille puhul oli tegemist 100 protsenti omaloominguga ning mis väärinuks auhinda. Võttes arvesse sektori rolli ühiskonnas ja loovusvõistluse Kuldmuna mainet, ei saa me plagiaati kuidagi tolereerida,» sõnas Kallasmaa.

ETKALi juhatuse liige Tanel Lillepalu sekundeeris Kallasmaale, tuues välja, et Divisoni käitumine kahetsusväärse uudise ilmsikstuleku järel on eeskujulik. «Teiste tööde esitlemist enda omade pähe kahjuks endiselt juhtub ja on hea, et see välja tuli. Juhtum on väärt õppetund kogu sektorile, juhtides tähelepanu kontrolli vajadusele eriti siis, kui loovtöö ei tule agentuuri seest,» sõnas Lillepalu.

Vitamiinide Rõõm tootjafirma Allium UPI haiglavarustuse ja tarbekaupade osakonna juhataja Marit Sõnajala sõnul ei saa firma veel oma seisukohtadest ega edasistest sammudest täpsemalt rääkida.

«Hetkel käivad disainifirmal läbirääkimised illustraatoriga ning seetõttu ei saa me anda ennatlikke vastuseid. Disainifirma kulu antud probleemi lahendamiseks sõltub käimasolevate läbirääkimiste tulemustest,» ütles juhataja lühikeses vastuses.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles