Spotify börsidebüüt oli edukas

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Spotify logo koos Rootsi ja USA lippudeba New Yorgi börsi fassaadil.

FOTO: HANDOUT/Reuters/Scanpix

Rootsi muusikaedastusettevõte Spotify esimene kauplemispäev New Yorgi börsil oli edukas, aktsia sulgemishind oli 149 dollarit, mis teeb ettevõtte turuväärtuseks 26,5 miljardit dollarit.

Kuna Spotify börsilemineku eel traditsioonilist aktsiate avalikku esmapakkumist (IPO) ei toimunud, siis oli suur küsimärk ka selle kauplemise avamishind. New Yorgi börs oli pannud avamise referentshinnaks 132 dollarit.

Esimene tehing sooritati kolm tundi pärast börsipäeva algust, kuna käis turutegijate vaheline lehmakauplemine  esimese tehingu hinna üle, kirjutas Financial Times. Esimese tehingu hind oli 165,9 dollarit ning pärast esimese tehingu sooritamist vallandus börsil aplaus.

Spotify börsileminek oli mitmeski mõttes ebatraditsiooniline. Kõigepealt loobuti New Yorgi börsi, kus ettevõtte aktsiad noteeriti, avamiskella helistamast, mida traditsiooniliselt börsileminejad teevad.

«See on ilmselgelt suurpäev ja ma olen oma töötajate üle uhke, aga mul on tunne, et need on meie esimesed päevad, mitte aga ei tähista sellega viimast päeva, nagu paljud ettevõtted teevad,» selgitas Spotify asutaja ja juht Daniel Ek eile telekanalile CBS.

Teiseks, ei müünud ettevõte aktsiaid ega müünud avalikul pakkumisel ka omanikud, vaid aktsiad pandi lihtsalt eile börsil müüki, millega säästeti kümneid miljoneid dollareid, aga anti ka töötajatele ja varajase staadiumi investoritele võimalus oma aktsiad rahaks teha.

Kuna Spotify börsidebüüt oli edukas, võib see tuua paljudele ettevõtetele, kellel raha vaja ei ole, soovi kasutada analoogilist võimalust, kirjutab The Wall Street Journal. Spotify valmistas koos New Yorgi börsiga taolist ebatavalist otsenoteerimist ette umbes aasta.

Tagasi üles