MKM otsib CNG gaasiseadmetega sõidukitele täiendava kvaliteedikontrolli tegijat

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswageni logo.
Volkswageni logo. Foto: SHANNON STAPLETON/REUTERS

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tegeleb praegu sellega, et CNG gaasiseadmetega sõidukite müük Eestis taastuks ning seejuures otsib ministeerium koos asjaosalistega pädevat isikut, kes oleks võimeline teostama täiendavat kvaliteedikontrolli CNG gaasiseadmetega sõidukitele.

«CNG gaasiseadmete tehniline eeskiri, millest antud hetkel jutt käib, näeb ette täiendava gaasiseadme kvaliteedi kontrollimise. Selle nõude kohaselt tuleb iga nelja aasta järel alates sõiduki registreerimisest ning iga uuesti paigaldamise ajal kontrollida visuaalselt gaasiseadme võimalikke väliseid kahjustusi ning seisukorra halvenemist. Sellise välise vaatluse peab vastavalt tootja ettekirjutustele teostama riikliku asutuse poolt tunnustatud pädev isik ning üldjuhul näeb selline kontroll ette ka sõiduki osade, näiteks erinevate katete demonteerimist,» ütles MKMi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu BNSile.

«Seega ministeerium arutab koos asjaosalistega, kes oleks see pädev isik, kes oleks võimeline teostama nimetatud täiendavat kvaliteedikontrolli, mille sisu näeb ette gaasiseadme tootja. Seejärel saab hinnata ka vajalike õiguslike muudatuste sisu,» lisas Salmu.  

Volkswageni grupi CNG autode müük Eestis on peatatud, kuna tehas on peatanud nendesse riikidesse sõidukite tarnimise, kus ülevaatuspunktides puudub piisav võimekus kontrollida nõuetele vastavalt gaasiballoone.

«Teeme kõik endast oleneva, et CNG gaasiseadmetega sõidukite müük taastuks niipea kui võimalik. Oleme viimastel nädalatel aktiivselt koos kohalike margiesindustega olukorda kaardistanud ning saatnud ka tootjatehastele omapoolseid selgitusi gaasiseadmete kontrollimise nõuetest Eestis,» märkis MKMi veondus- ja liiklustalituse juhataja.

«Eesti täidab perioodilisele tehnoülevaatusele kehtestatud Euroopa Liidu nõudeid ning läbi viidavad kontrollid tagavad elementaarse gaasiseadmete ohutuse kontrolli. Samas tuleb arvestada, et tehnoülevaatuse käigus ei demonteerita sõiduki osasid, mistõttu puudub tehnoülevaatust läbi viival isikul juurdepääs kõikidele gaasiseadme osadele,» lisas ta.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat ütles neljapäeval BNSile, et Volkswageni grupp peatas plahvatusohu tõttu CNG autode tarne riikidesse, kus puudub võimekus gaasilekkeid tuvastada.

«Volkswageni grupis on olnud klientidel mõningad intsidendid CNG autodega. Seadmed on plahvatanud ning juurdlus on näidanud, et tegemist on olnud korrosiooniga ehk seade on roostetanud õhukeseks ja seejärel lennanud õhku. Selle järel tegi tehas kontrollaktsiooni, et teha kindlaks, millistes riikides, kuhu vastavat toodangut tarnitakse, on olemas võimekus selliseid vigu ennetada ja kontrollida,» ütles Sillat BNS-ile.

«Ma olen aru saanud, et erilist ettehoiatamist sellele ei olnud ja tehas andis teada, et nüüd on niimoodi, et enam teile ei tarni. Volkswagen Audi grupp, Volkswagen ja Škoda – need on praktilised ainsad, kes täna CNG autosid Eestis müüvad. Neile on see kahtlemata ebameeldiv,» lisas ta.

Lätis ja Leedus Audi ning kogu Baltikumis Volkswageni edasimüügiga tegelev Møller Baltic Import (MBI) teatas neljapäeval BNSile, et on kogu Baltikumis peatanud CNG sõiduautode müügi, sest siinsed autode ülevaatuspunktid ei ole tehniliselt valmis direktiivi ECE-R 110 sätestatud nõuetele vastavaks gaasiballoonide kontrolliks.

Praegune CNG autode müügi peatumine Eestis puudutab vaid Volkswageni grupi sõidukeid ehk Volkswageni, Audi ja Škoda CNG sõidukeid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles