Analüütik: märts oli ajalehtede reklaamiturul kehv

Paberlehed poes müügil

FOTO: Arvo Meeks/Lõuna-Eesti Postimees

Kui veebruar oli meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul üllatavalt hea kuu reklaamiturul, siis näitas märts näitas etteennustatult kehvasid tulemusi.

«Üldine pilt on niisugune, et kehv reklaamikuu, mida ma ka veebruaris ära märkisin,» ütles Leito BNS-ile. Võrreldes 2017. aasta märtsiga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 11 külge ehk 1 protsendi võrra, moodustades 1036 külge. Reklaamikäive vähenes 45 000 eurot ehk 3 protsenti moodustades 1,5 miljonit eurot.

«Paari protsendi võrra oli käive väiksem seetõttu, et Ekspress ilmus märtsis neli numbrit, mullu viis,» märkis Leito. Lehtede veebireklaami käive vähenes kaks protsenti, veebireklaamifirmade käive suurenes vaid protsent. «Üllatus on veebireklaami kasvu peatumine, mida mõjutas hilise kevade tõttu hilinenud kevadkampaaniad, mis on lükkunud aprilli-maisse,» märkis Leito.

Kui vaadata reklaamimahtusid tähtsamates segmentides, siis tähtsamad olid ehitusfirmad, mis kasvasid mullusega võrreldes 17 protsenti, sisustusfirmade kasv 15 protsenti ja autofirmad seitse protsenti, reisireklaam langes aga 15 protsenti.

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes ja Õhtulehes, teistes vähenes. Postimehe reklaamikäive kasvas märtsis aastaga 5 protsenti 745 000 euroni, Õhtulehe reklaamikäive suurenes 10 protsenti 255 000 euroni, Äripäeva reklaamikäive langes 24 protsenti 190 000 eurole, Eesti Ekspressi reklaamikäive langes 20 protsenti 150 000 eurole ja Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 7 protsenti 125 000 eurole.

Käive paberlehtedes vähenes mullusega võrreldes kolm protsenti ja moodustas kogu viie lehe reklaamikäibest 56 protsenti. Aasta esimese kolme kuuga suurenes reklaamimaht 67 külge ehk kaks protsenti, moodustades 2700 külge. Käive suurenes 100 000 eurot ehk 3 protsenti moodustades 4 miljonit eurot.

«Nii et kolme kuu lõikes oli trend positiivne,» lisas Leito, kes usub, et aprillis tuleb parem reklaamikuu. «Pealegi on aprillis üks ilmumispäev mullusest rohkem, eelmisel aastal langesid lihavõttepühad aprilli,» lisas ta.

Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Tagasi üles