Michal: Simson ei saa lihtsalt tööga hakkama (33)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiidlaste laevamure ajas sõnasõtta majandusminsitri Kadri Simsoni (Kesk) ja eksmajandusministri Kristen Michali (REF).
Hiidlaste laevamure ajas sõnasõtta majandusminsitri Kadri Simsoni (Kesk) ja eksmajandusministri Kristen Michali (REF). Foto: Mihkel Maripuu

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson mõistab enda sõnul hiidlaste rahulolematust Rukki laevakanali seisu osas ning lubab probleemiga tegelemist – miks seda varem ei tehtud, tuleb Simsoni sõnul aga eelmiselt majandusministrilt Kristen Michalilt küsida. Michal omakorda soovitab Simsonil tunnistada, et ministri ametiga ei saa ta hakkama.

«Hiidlaste mure ja etteheited nende saare ja mandri vahelise ühenduse osas on arusaadavad ning on loomulik, et saarte elanikud ootavad tõrgetevaba praamiliiklust,» ütles Simson pressiteate vahendusel.

«Praeguste murede allikaks ei ole aga tänased vead, vaid paari aasta tagused valeotsused. Nimelt tuleb algatatud petitsiooni eestvedajal reformierakondlasel Peep Lillemägil nõudvalt otsa vaadata eelmisele majandusministrile Kristen Michalile, kes otsustas 2016. aastal viia Rukki kanalis ellu traalimistöid ja loobus tavapärastest süvendustöödest. 2016. aasta oktoobris ellu viidud traalimised, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, ei andnud pikaajalist tulemust ja saavutatud sügavus ei ole püsinud, sest hoovused kannavad kanalisse setet.»

Simsoni kinnitusele tegeleb veeteede amet Rukki kanali probleemiga ja plaani kohasel toimuvad süvendustööd augustis-septembris. Tööde maksumus selgub küll alles hankemenetluse käigus, kuid raha selleks on olemas ja riigieelarvesse planeeritud. Lisaks plaanib riik süvendustöid Rukki kanalis teha edaspidi regulaarselt, esialgsel hinnangul on vajadus korrata töid iga kahe-kolme aasta tagant.

«Tänane valitsus tegeleb tõsiselt olukorra lahendamisega ning enne süvendustöid on leitud teised transpordilahendused,» selgitas Simson. «Tuletan meelde, et probleemide tekkimisel võttis riik kiiresti tarvitusele abinõud hiidlaste olukorra leevendamiseks: tihendati Tallinn-Kärdla lennuliini ja Saaremaa-Hiiumaa vahelist laevaühendust. Lisaks avati nii-öelda uus liin Heltermaa-Virtsu-Heltermaa.»

Michal: Simosn ei saa tööga hakkama

«On neid kes jooksevad lahingu poole. Ja neid kes eemale. Majandus- ja taristuminister peaks olema esimene ja tundma vastutust, mitte otsima õigustusi oma tegemata tööle või andmata vastustele,» vastas Kristen Michal (REF) majandusministri kriitikale.

Ta lisas, et Simson tegeleb ministrina asjadega, millega ei peaks, ning jätab tegelemata sellega, millega peaks. «Selle asemel, et lobistada raha tasutud transpordiks, milles riigiraja suurim saaja on Keskerakondlane Sarapuu oma ettevõtetega, võiks Simson suhelda saarlaste ja hiidlastega. Selle asemel, et suunata riigiettevõtet sanktsioonides Venemaale raha viima, võiks majandusministri toolil istudes näidata initsiatiivi Eesti maanteede neljarajaliseks tegemisel või Tallinn - Helsinki tunneliga. Või kui need on liiga eelmise ministri nägu, siis pakkuda uusi lahendusi.»

2016 aastal, kui meretase oli pikemalt anomaalselt madal, pakkusid hiidlased, eesotsas Riho Rahuojaga, et leiavad traalija, kes lahendab probleemi. Michali sõnul lubas ta majandusministrina avalikult, et kui tuleb laev, et leitakse ka raha. Töö algas mõne ööpäevaga.

 «Kadri Simsonile on mul aga soovitus. Kas tunnistada endale, et amet on vale või hakata probleeme lahendama. Pealegi neid, kes Eestis räägivad, et nende halvas soorituses on süüdi Michal, on juba kahe käe sõrmedel. Külm kevad, kehv teleprogramm mõnel õhtul, kallima ununenud sünnipäev ja tualetis kustunud pirn on vaid sellest loetelust puudu,» sõnas Reformierakonna poliitik.

«Sa võid inimese opositsioonist välja võtta, kuid sa ei võta opositsiooni temas välja. Keskerakond ja Kadri näitavad selliste sõnumitega, et nad ei tunne vastutust Eesti juhtidena ja võiks hakata lahkuma,» lisas ta.

Pöördumise koostanud Peep Lilleväli aga andis teada Postimehele, et juba neli kuud tagasi oli teada, et olukord Rukki kanali sügavusega on kriitiline. «Nelja kuu jooksul ei tehtud minister Simsoni haldusalas, kus selle kriitilise olukorra lahendamise eest vastutatakse, mitte midagi, hoolimata Hiiumaa vallajuhtide palvetest. ja see asi ei saa jääda vastutuseta,» sõnas Lilleväli. Ta lisas, et minister Michal leidis 2016 aasta sügisel raha kriisi lahendamiseks 24 tunniga.

Peaminister manitseb hiidlasi

Peaminister Jüri Ratas teatas, et vastupidiselt poliitilisele süüdistusele seisab just majandus- ja taristuminister Kadri Simson Hiiumaa inimeste parema ning stabiilsema parvlaevaühenduse eest. «Tema eestvedamisel on 2018. aasta riigieelarves eraldatud vajalik raha Rukki kanali süvendustöödeks ning ühtlasi plaanis edaspidi läbi viia vajalikke töid regulaarselt kahe-kolme aasta tagant. Juba käesoleva aasta teises pooles teostatakse Rukki kanalis hooldussüvendus saavutamaks kolme aasta tagune sügavus 5,2 meetrit uue mõõdistussüsteemi järgi.»

Ratas lisas, et samamoodi on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kiirelt reageerinud ajutistele praamiühenduse tõrgetele ning leidnud koostöös osapooltega paindlikke lahendusi. Näiteks tihendati Tallinn-Kärdla lennuliini ja Saaremaa-Hiiumaa vahelist laevaühendust ning avati ajutine liin Heltermaa-Virtsu-Heltermaa. «Seega on majandus- ja taristuminister Kadri Simson näidanud oma aktiivse tegevusega, et Hiiumaa inimeste transpordiühendused on tema jaoks väga oluline prioriteet.»

Hiidlased leiavad, et kuna majandus- ja taristuminister Kadri Simson ei ole suutnud tagada tõrgeteta praamiühendust Hiiumaaga, peab ta ameti maha panema ning on algatanud vastava petitsiooni, kuhu kogutakse allkirju.

Kommentaarid (33)
Copy
Tagasi üles