Tesla aktsiad ja võlakirjad suures languses

Möödunud nädalal avarii teinud Tesla linnamaastur.

FOTO: Stringer/Reuters/Scanpix

Eile intensiivistus Tesla aktsiate ja võlakirjade väljamüük, mis paneb elektriautode tootjale ja selle juhile Elon Muskile tugeva surve, sest ettevõtte vaba raha vajadus on üha kasvamas.

Tesla aktsia hind kukkus eile 7,7 protsenti 257,78 dollarini, mis oli jätkuks väärtpaberi teisipäevasele hinnalangusele. Nädala algusest on Tesla aktsia kaotanud 15 protsenti oma väärtusest, selle kuuga on väärtus langenud veerandi võrra.

Samuti langes järsult Tesla augustis emiteeritud võlakirjade, mille lunastamistähtaeg on 2025. aasta, hind.

Teslat on sel nädalal tabanud mitu negatiivset uudist järjest. Eile tuli neid lausa kaks. Esiteks, reitinguagentuur Moody’s alandas Tesla krediidireitingu tasemele B3 võrrelduna varasema B2ga. Mõlemad reitingud on tugevalt spekulatiivsed rämpsvõlakirjareitingud. Agentuur viitas probleemidele Model 3 tootmise produktiivsusel ning väga suurele negatiivsele rahavoole. Augustis emiteeris Tesla 1,8 miljardi dollari väärtuses tagastamata rämpsvõlakirju intressimääraga 5,8 protsenti.

Selle aasta novembris saabub Teslale 230 miljoni dollari väärtuses vahetusvõlakirjade lunastamistähtaeg, ja 2019. aasta märtsis lunastamistähtaeg 920 miljoni dollari väärtuses võlakirjadele. See tähendab, et elujäämiseks on Teslal vaja suurt lühiajalist kapitalisüsti, sest rahavood on suures miinuses.

Tesla massiauto Model 3 tootmismahtude eesmärk on jõuda märtsi lõpus 2500 autoni nädalas. Aasta tagasi oli eesmärk poole suurem – 5000 autot nädalas.

Tesla aktsiate suur väljamüük alandas ettevõtte turuväärtuse 44 miljardi dollarini ja on nüüd taas väiksem General Motorsist. Veel hiljuti oli Tesla suurima turuväärtusega autotootja Ameerika Ühendriikides.

Nagu öeldud, mõjus aktsiale negatiivselt ka uudis selle kohta, et USA transpordiohutusamet hakkab uurima 23. märtsil toimunud maasturi Tesla X surmaga lõppenud õnnetust. Teisipäeva õhtul avaldas Tesla blogipostituse, kus öeldi, et pole teada, mis juhtus ning nüüd hakatakse uurima, kas sõidukit juhtis juhtimise automaatkontrollseade Autopilot. Eelmisel reedel sõitis auto vastu betoonpiiret ning 38- aastane juht suri teel haiglasse.   

Loe ka neid

Tagasi üles