Ratas: minu silmad ei pruugi Tallinna-Helsingi tunnelit näha (2)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jüri Ratas
Jüri Ratas Foto: Tairo Lutter / Postimees

Peaminister Jüri Ratas on veendunud, et saabub aeg, millal Tallinna ja Helsingi vahele raudteetunnel tekib, kuid tema silmad ei pruugi seda näha.

«Tuleb uuringutega edasi minna ja ma arvan, et ühel hetkel - millal see hetk täpselt tuleb, seda kindlasti täna prognoosida on võimatu -me näeme, kui see tunnel ühel hetkel tekib. Kas seda mina näen, ma ei oska seda öelda,» ütles peaminister täna Riigikogu ees saadikute küsimustele vastates.

Ratas märkis, et kui veel mõned aastad tagasi see tundus tunnel soovunelmana, siis tänasel on tõesti tõusetunud taas kord võimalik ühendus Helsingi ja Tallinna vahel tunneli kaudu. Eriti, kui vaadata esmalt, mida Soome on ette võtmas oma raudteeühenduse loomisega põhjast lõunasse. Ning teisalt Rail Balticu projekti.

Ratas kinnitas, et otsuseid tunneli rajamise või rahaliste kohustuste võtmise kohta pole valitsus teinud, küll aga on valitsuse majandusarengu komisjon 21. Veebruaril andnud majandus- ja taristuministrile ülesande FinEst Link projekti järgmiste sammude ettevalmistamisega tegeleda. Aprillis tuleb see taas arutusele valitsuskabinetis.

Peaminister kinnitas ka seda, et ilma Riigikogu tõsise toetuseta ei saaks selle projektiga edasi minna – ei investeerimis- ega ehitusfaasi.

5. jaanuaril 2016 sõlmiti Soome–Eesti transpordiühenduse algatuste ja ühiste kavatsuste memorandum ja nähti ette muu hulgas transpordi püsiühendus. See projekt kannabki nimeFinEst Link.

Projekti kestvus on 1. august 2016 kuni 31. juuli 2018 ja kogumaksumus on ligi 1,3 miljonit eurot. Seda rahastatakse 79% ulatuses Euroopa Kesk-Läänemere INTERREG-programmist ning projekti kaasrahastavad kõik projekti partnerid, kelleks on Eestist Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium, Tallinna linn, Helsingi linn, Helsingi Uusimaa piirkonnanõukogu ning Harju Maavalitsus.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles