Eesti võimas automüük teeb Euroopale silmad ette

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued autod.
Uued autod. Foto: SCANPIX

Kui Euroopa Liidus keskmiselt kasvas uute sõiduautode müük tänavu kahe kuuga 5,8 protsenti, siis Eestis hüppas see ligi veerandi võrra. 

Veebruaris müüdi Eestis kokku 1907 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta veebruari müügi koguni 21,2 protsendiga. Käesoleva aasta kahe esimese kuuga on kokku müüdud 4354 uut sõiduautot ehk 22,6 protsenti enam kui mullu samal perioodil.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) värskest statistikast selgub, et populaarseimaks automargiks oli veebruaris Toyota, milliseid müüdi 277, ning järgnesid Škoda ja Renault, vastavalt 209 ja 192 sõiduautoga.

Alanud aasta kahe esimese kuuga on Euroopa Liidus müüdud enam kui 2,3 miljonit uut sõiduautot ehk 5,8 protsenti rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.

Heas tempos kasvab uute sõiduautode turg suurematel turgudel – näiteks Saksamaal on kahe kuuga tõusnud müük 9,5 protsenti, Prantsusmaal 3,4 protsenti, Hispaanias 16,4 protsenti ja Itaalias 1 protsendi. Langus jätkub aga endiselt Suurbritannias ja saareriigis on kahe kuu kokkuvõttes müüdud 5,1 protsenti vähem kui mullu samal ajal.

Lätis on tänavu uute autode müük suurenenud 6,1 protsenti ja kuigi Leedu turul toimus veebruaris kerge langus, ollakse kahe kuu kokkuvõttes siiski plusspoolel 7,1 protsendiga. Soomes on uute sõiduautode müük kahe kuuga kasvanud 3,5 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles